Seat uvedie ešte aspoň 5 nových modelov, každý polrok jeden
Netešte sa však, že by išlo len o úplne unikátne nové modely. Pôjde aj o prerobené Seaty s vysokým výkonom a špeciálnymi estetickými úpravami.
Vydané Text: Erik Stríž
Centrála Seatu skončila rok 2017 s prevádzkovým ziskom 191 miliónov eur (v rokoch 2016 – 153 miliónov eur), čo je výsledok lepší až o 24,8 percenta. To vedie značku k rozsiahlym investíciám: náklady na výskum a vývoj sa v roku 2017 priblížili k 1 miliarde eur, čo je najvyššia suma za uplynulých 25 rokov!
Počas konferencie, ktorá zhrnula minulý rok z pohľadu financií, manažment značky oznámil ofenzívu v oblasti elektrických automobilov v roku 2020. Dovtedy však každých šesť mesiacov predstaví na trhu nový model Seatu alebo Cupry. Rok 2017 pre španielsku značku znamenal vôbec najväčšiu produktovú ofenzívu v jej histórii. Postupne sme sa dozvedali o novinkách ako Leon po facelifte, piata generácia hatchbacku Ibiza, najnovší crossover Arona. SUV Ateca tiež posilnila svoju pozíciu, ktorou značka dosiahla rekordné výsledky predaja na trhoch ako Nemecko, Veľká Británia, Rakúsko a Švajčiarsko. V prvom celom roku predaja nový SUV našiel 78.700 kupujúcich po celom svete.Nadchádzajúce premiéry
Španielska značka ešte zďaleka nepovedala svoje posledné slovo. Do roku 2020 pod značkami Seat a Cupra uvedie nový model každý polrok. Prvé novinky (ešte v roku 2018) budú modely Tarraco a CUPRA Ateca.Smelé plány
SEAT nedávno vytvoril nielen samostatnú značku Cupra, ale aj ďalšiu dcérsku spoločnosť XMOBA, ktorej úlohou je identifikovať, testovať, predávať a investovať do projektov podporujúcich nové riešenia zlepšujúce mobilitu budúcnosti. XMOBA a CUPRA sa tak pripojili k SEAT Metropolis:Lab Barcelona, digitálnemu laboratóriu otvorenému v roku 2017, ktoré je 100 % dcérskou spoločnosťou SEAT a súčasťou celosvetovej siete laboratórií IT koncernu Volkswagen. Tieto tri nové spoločnosti a SEAT začínajú vytvárať „holding s hlavnými aktivitami a malými spoločnosťami pod jednou strechou. Našim zámerom je kombinovať najlepšie prvky pevnej štruktúry spoločnosti s agilitou, flexibilitou a rýchlosťou start-upov.“ Okrem toho Luca de Meo potvrdil zámer SEAT otvoriť sa navonok a vytvoriť digitálny ekosystém okolo automobilu. V tomto rámci SEAT uzavrel dohody a partnerstvá so spoločnosťami ako Amazon Alexa, Shazam, Waze, Telefónica alebo Saba. „Chceme byť priekopníkom revolúcie digitálne prepojeného automobilu.“
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.