Toyota predstavila úplne nové pohonné systémy a prevodovky
Toyota sa naozaj činí! Najnovšie vyvinula celkom novú prevodovku CVT, vylepšila 6-stupňový manuál, spaľovací motor s objemom 2,0 litra, hybridné ústrojenstvo s objemom 2,0 litra a nové systémy pohonu 4WD na báze architektúry TNGA.
Vydané Text: Tlačový servis
Direct Shift-CVT: Bezstupňová automatická prevodovka nového typu
Základnou úlohou každého hnacieho ústrojenstva je zabezpečiť efektívny prenos síl, efektívne využívanie otáčok motora a agilné reakcie na zmenu prevodových stupňov. Na zabezpečenie uvedených funkcií sa Toyota zamerala na zníženie mechanických strát, rozšírenie rozsahu prevodov a lepšie zosúladenie hnacích komponentov. Výsledkom vykonaných zmien sú priame a plynulé reakcie pri radení a súčasne príkladná spotreba paliva, ktorá sa v porovnaní s aktuálnym hnacím ústrojenstvom znížila o šesť percent.Nižšie mechanické straty
Nové hnacie ústrojenstvo používa v rámci osobných vozidiel ako prvé na svete variátor s rozjazdovým prevodom, ktorý má podiel na lepšej účinnosti prenosu síl pri nižších prevodových stupňoch, pri ktorých je účinnosť prenosu pomocou remeňa nižšia. Hnacie ústrojenstvo využíva pri rozjazde z miesta ozubený prevod, čo sa odráža v dynamickom zrýchľovaní a súčasne odpadá pocit pomalej reakcie, ktorý predtým sprevádzal zošliapnutie akcelerátora. Výsledkom je hladký a pohodlný chod pri rozjazde vozidla. Pri prepínaní z ozubeného prevodu na remeňový pohon využíva hnacie ústrojenstvo okamžite reagujúcu technológiu kontroly radenia, odvodenú od technológie automatického ústrojenstva.Prestavba na širšie rozpätie prevodov
V nadväznosti na zabudovanie rozjazdového prevodu je remeň novo upravený pre vyššie prevodové stupne. Nová modifikácia nielenže zvyšuje účinnosť prenosu síl remeňom, ale tiež umožňuje zväčšiť celkové rozpätie prevodov, a dosiahnuť tak v triede 2,0 litra najlepší rozsah1 prevodových pomerov na úrovni 7,5.Lepšie zladenie hnacích komponentov
Pridanie rozjazdových prevodov prináša nižšie zaťaženie na vstupe. Vďaka tomu bolo možné zmenšiť rozmery remeňa aj remeníc. Zúžil sa uhol remeňa a súčasne sa zmenšili priemery remeníc, čo sa odrazilo v zrýchlení radenia o 20 %. Výsledkom úprav je účinná a neprerušovaná lineárna akcelerácie.Nová šesťstupňová manuálna prevodovka (6MT)
V reakcii na celosvetové požiadavky, najmä na európskych trhoch, vyvinula Toyota novú manuálnu prevodovku. Oproti súčasnej verzii je nové ústrojenstvo o 7 kg ľahšie a celkovo o 24 mm kratšie. Toyota tak disponuje jednou z najmenších prevodoviek na svete1, čo sa opäť premietlo do nižšej spotreby paliva. Ústrojenstvo 6MT ďalej vykazuje špičkovú účinnosť prenosu síl, a to aj v celosvetovom porovnaní1, zatiaľ čo systém riadenia IMT (Intelligent Manual Transmission) automaticky reguluje otáčky motora pri radení, a tak zaisťuje hladké zmeny prevodových stupňov bez nepríjemných spätných reakcií.Nový zážihový radový štvorvalec s objemom 2,0 litra (Dynamic Force Engine) s priamym vstrekovaním paliva
Nový motor „Dynamic Force Engine“ od Toyoty využíva technológiu vysokorýchlostného spaľovania a systém variabilného riadenia. Dosahuje aj vyššiu termodynamickú účinnosť, čo sa odráža vo vysokom výkone vďaka menším energetickým stratám napr. v súvislosti s výfukovou a chladiacou sústavou, pohybom mechanických častí a ďalšími vplyvmi. Novovyvinuté motory 2,0 litra pre vozidlá s čisto benzínovým (resp. hybridným) pohonom tak dosahujú celosvetovo špičkovú termodynamickú účinnosť na úrovni 40 percent, resp. 41 percent1. Nové motory ďalej v porovnaní s existujúcimi jednotkami vykazujú vyšší krútiaci moment za všetkých otáčok – od nízkych až po vysoké – a vopred spĺňajú požiadavky budúcich emisných noriem.Hybridný pohon s objemom 2,0 litra THSII (Toyota Hybrid System)
Toyota vyvinula novú hybridnú pohonnú sústavu pre motory s objemom 2,0 litra, ktorá využíva rovnaké technológie na znižovanie rozmerov, hmotnosti a strát ako model Prius štvrtej generácie. Nový systém dosahuje lepšie jazdné vlastnosti pri zachovaní príkladné spotreby paliva. Hybridná sústava pri zrýchľovaní znižuje otáčky motora súčasne s intenzívnejším odberom elektrickej energie z batérie v prospech lineárnej akcelerácie s pocitom agilnejšieho záberu. Nový pohon všetkých kolies AWD s dynamickým vektorovaním krútiaceho momentu a systém pohonu E-Four Toyota vyvinula dva nové systémy pohonu 4WD s cieľom zlepšiť spotrebu paliva a dosiahnuť príkladnú ovládateľnosť, stabilitu a terénne schopnosti dané pohonom všetkých kolies. Vozidlá s benzínovým motorom používajú nový systém pohonu AWD s dynamickým vektorovaním krútiaceho momentu. Systém pohonu AWD s mechanizmom dynamického vektorovanie krútiaceho momentu (ktorý nezávisle rozdeľuje krútiaci moment medzi ľavé a pravé zadné koleso podľa jazdných podmienok) umožňuje vodičovi držať sa presne zamýšľanej jazdnej stopy.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.