Toto je MEGA! Unikla ďalšia fotografia novej triedy A.

Čo si o novom dizajne myslíte vy?
Vydané  Text: 

Automobilka Mercedes-Benz zverejnila ďalšiu fotografiu s cieľom upozorniť na blížiacu sa premiéru dlho očakávanej novinky. Novú triedu A uvidíme už 2. februára v Amsterdame a my vieme, na čo sa môžeme tešiť! Pred mesiacom boli totiž zverejnené oficiálne fotografie interiéru, ktorý pôsobí luxusnejším a priestrannejším dojmom. Minulá generácia trpela práve nedostatkom priestoru pre vyšších cestujúcich. Najviac však zaujme úplne nové poňatie palubnej dosky. Horná časť dokonale splýva a nadväzuje na líniu čelného okna a spolu s prednými dverami sa zlieva do jednodielneho celku. Hlavná časť z nej vystupuje, akoby sa vznášala v priestore. Tento pocit navodzuje samotné spracovanie s viditeľnou medzerou. V tme tento vzhľad umocňuje špeciálne nepriame podsvietenie odskoku. Najväčšou zmenou prešli ukazovatele. Namiesto klasických ciferníkov a ručičiek nastúpili dva veľké displeje s veľmi vysokým rozlíšením a so spoločným krycím sklom.
Dizajnovou zmenou prešlo aj ovládanie rozhrania medzi vodičom a vozidlom. Namiesto kolieska je už iba dotyková plocha. Údaje na displejoch medzi budíkmi a na stredovej konzole sa zase ovládajú dotykovými plochami priamo na volante, ktoré pochádzajú zo sveta mobilných telefónov. Pokiaľ hovoríme o novinkách, tak musíme spomenúť aj väčší batožinový priestor (+ 29 dm3) s dlhšou (+ 115 mm) a širšou (+ 225 mm) úložnou plochou a najmä širší (+ 200 mm) vstupný otvor. Teraz sa do neho zmestí aj bicykel s odmontovanými kolesami či veľký detský kočík. Z regálu s novými dielcami vybrali dizajnéri aj nové volanty, ktoré spoznáte najmä podľa toho, že už na nich našlo svoje miesto aj ovládanie tempomatu. Po rokoch hľadania páčky pod volantom ide o veľmi vítanú zmenu. K novým kombináciám materiálov patria poťahy umelou a prírodnou kožou, v niektorých verziách aj v kombinácii s látkou. Prepracované sú aj sedadlá, ktoré ponúkajú telu dobrú oporu pri ostrejšej jazde v zákrutách či pohodlie na dlhých cestách. Ponuku obkladových materiálov okrem brúseného hliníka či karbónu rozširujú aj drevené lišty vrátane hodnotne vyzerajúcich líšt s otvorenými pórmi.
Na rozdiel od interiéru, zmeny v dizajne exteriéru môžeme podľa prvých fotografií označiť za evolučné. Predná časť preberá mnohé prvky od nedávno predstavenej športovej limuzíny CLS. Nový je svetelný podpis LED svetlometov aj výrazne agresívnejšia predná maska.
Pod kapotou by sa malo objaviť hneď niekoľko nových motorizácií. Zákazníci si budú môcť vybrať širokej ponuky motorov – až sedem benzínových a päť naftových agregátov, pričom základné verzie by mali byť dostupné s motormi od Renaultu. Hovorí sa tiež o plug-in hybridnej a elektrickej verzii, ktoré by mali prísť na trh neskôr. Zaujímavé informácie sa týkajú aj športových verzií AMG A45. Takto upravený hatchback má do vienka dostať motor s výkonom cez 400 koní!




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?