Kia pracuje na monštruóznom SUV, koncept Telluride sa dočká výroby

Ak sa vám zdá Sorento primalé, kórejský výrobca ponúkne ešte väčší model. A ešte k tomu aj hybridný.
Vydané  Text: 

**Kórejský výrobca pred niekoľkými dňami ukázal nový model Forte, ale v centrále automobilky prebieha aj finalizácia úplne nového SUV. Projekt sa nazýva Telluride, je priamym pokračovateľom konceptu z roku 2015.** Názov Telluride pôvodne debutoval pred niekoľkými rokmi na autosalóne v Detroite. Zaujal, avšak odvtedy sa neobjavili žiadne nové informácie, či Kia plánuje projekt podporiť alebo ho rovno zmietne zo stola. Prezident Kia a šéf dizajnu Peter Schreyer vraj najnovšie potvrdili práce na úplne novom SUV, prirodzene teda spomíname práve na Telluride.
Koncept Telluride stál na základoch modelu Sorento. Vynikal hranatým dizajnom, štvorcovými prednými svetlometmi s LED technikou, reverzne sa otvárajúcimi zadnými dverami a chýbajúcim B-stĺpikom karosérie.
Pod pracovným názvom Telluride tkvie špičkové SUV, ktoré bude hierarchicky ešte nad Sorentom. Spočiatku sa bude predávať v Severnej Amerike a potom sa rozpošle na ostatné kľúčové trhy. Či medzi ne bude patriť aj Európa, je zatiaľ iba v rovine špekulácií – u nás nadrozmerné SUV ešte nie sú tak v móde, ako napríklad v USA a spomedzi veľkých sa celkom dobre darí modelu Sorento. Pre väčšinu ľudí je priveľký už aj Sportage, ktorý niekde v Spojených štátoch môžu považovať za maličký crossover.
Koncept odprezentovaný v roku 2015 s modelovým ročníkom 2016 využíval základy priamo od modelu Sorento. Automobil vynikal výrazne hranatým dizajnom, štvorcovými prednými svetlometmi s LED technikou, reverzne sa otvárajúcimi zadnými dverami a chýbajúcim B-stĺpikom karosérie. Interiér bol na svoju dobu minimalistický, avšak prakticky rovnaký vidíme v súčasných vozidlách značky Kia. Zaujal najmä obrovský displej ťahajúci sa po celej ľavej polovici palubovky a luxusné zadné sedadlá.
Pod kapotou konceptu pracoval hybridný pohonný systém pozostávajúci z 3,5-litrovej V6 a elektrického motora. Kombinovaný výkon pohonnného systému dosahoval 400 koní a usudzujeme, že by mohol byť realitou v produkčnej verzii SUV-čka. Kedy sa však začne vyrábať, nikto z Kia neprezradil.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.