Ford sa musel inšpirovať Ikeou (?) V kufri používa papierovú lepenku namiesto plastu

Správne spracovaný papier unesie až 100-násobok svojej hmotnosti. Poschodie kufra v EcoSporte preto zvládne až 300 kg náklad.
Vydané  Text: 

Je to vec, o ktorej sa často nehovorí. Málokedy sa pri testoch automobilov zameriavame na to, ako kvalitne sú spracované kryty a police v batožinovom priestore. Pritom platí, že ak má auto dvojité dno, toto poschodie (či ak chcete policu) musí zvládať pomerne vysokú záťaž. Značka Ford práve zverejnila video, na ktorom poukazuje na to, z akého materiálu pripravila policu v kufri. Je z papiera. Ten vie byť vraj pevnejší ako oceľ, ak sa správne navrhne a spracuje. Tajomstvom vysokej nosnosti papiera je jeho spracovanie do dizajnu, ktorý kopíruje včelie plásty. Štruktúra „honeycomb“ dokáže uniesť až 100-násobok svojej hmotnosti, takže ak samotná polica váži tri kilogramy, je schopná zvládnuť záťaž až 300 kilogramov. Možno to neznie až tak úžasne, ale keď auto občas používate aj ako dodávku, ktorou vozíte domov nákup z Hornbachu a OBI, rozumiete týmto číslam. Ako uvádza Ford vo svojej tlačovej správe, polica „bola vyvinutá pre úplne nové SUV Ford EcoSport a slúži na skrytie cenností, ktoré môžu byť krehké.“ Ako vidíme na videu, myslel tým napríklad aj obyčajné vajíčka. Rovnaká štruktúra papiera sa používa v moderných nábytkoch, napríklad tých značky IKEA. Majú vysokú odolnosť a hoci sa nevyrovnajú masívnemu drevu, vedia ho celkom dobre imitovať – avšak s nepomerne nižšou hmotnosťou. Aj ten stôl, na ktorom máte položený počítač, je možno vyrobený práve z tohto materiálu, ktorý je možné vyrábať aj z recyklovaného papiera.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.