Najdrahší Land Cruiser všetkých čias? Neuveríte, koľko stojí tento exemplár!

FJ Company, americká firma, ktorá sa špecializuje na renováciu a tuning Land Cruiserov série 40, pripravila pre zberateľov niečo výnimočné. Klasik Land Cruiser Signature dostal moderný motor, luxusné materiály a nové technológie.
Vydané  Text: 

Signature bol postavený na základe modelu Land Cruiser FJ43L-KC z roku 1981 vo farbe Freeborn Red. Odborníci z FJ Company ho našli v strednej Kolumbii. Ide o veľmi zriedkavý model – dvojdverový, so stredným rázvorom, s mäkkou strechou a dodatočne vybavený aj bielou pevnou strechou. Firma FJ Company ho odkúpila od prvého majiteľa, ktorý má vyše 90 rokov.
Auto bolo veľmi dobre udržiavané, ale americký tím tunerov ho napriek tomu podrobil celkovej renovácii. Oceľovú karosériu sňali z rámu, z oboch konštrukcií odstránili lak a potom ho odborne obnovili, takže vyzerá ako nové. **Moderné riešnie klasickej karosérie** Keď bola karoséria hotová, do projektu sa zapojil kreatívny tím s úlohou premeniť ho z pracovného auta na rýchly, elegantný tereniak. Land Cruiser z Kolumbie bol vyrobený ako kabriolet, preto tuneri z FJ Company odstránili plechovú strechu a prikryli auto textilnou strechou, vyrobenou na zákazku. Zadné a bočné okná je možné celkom schovať a v streche odsunúť roletu.
Pre získanie klasického vzhľadu s nádychom modernosti dostala karoséria klasickú farbu Toyoty – Dune Beige so špeciálnou matnou úpravou. Charakteristický štýl štyridsiatky zvýraznila ikonická biela mriežka chladiča, chrómové znaky a hliníkové doplnky. Špeciálne vyrobené bočné zrkadlá kombinujú originálny dizajn začiatku 40-tych rokov s praktickosťou väčších zrkadiel z polovice 70-tych rokov. Originálny predný nárazník dostal modernejší vzhľad vďaka integrovaným LED svetlám Baja Designs. K nárazníku pripevnili navijak Warn 8274 so syntetickým lanom. **Dvakrát silnejší motor** Najväčšou senzáciou LC Signature je jeho motor. V originálnej verzii pracoval pod klasickou kapotou 4,2-litrový šesťvalcový motor radu 2F. Namiesto neho sa pod krytom z uhlíkových vlákien ukrýva nový, 4-litrový V6 1GR-FE s výkonom 240 koní – dvakrát väčší ako v prípade 2F. Ten isitý motor nájdeme v súčasných Land Cruiseroch a FJ Cruiseroch. Motor kontroluje riadiaca jednotka Haltech.
Väčší výkon motora si vyžiadal aj ďalšie zmeny – pružinové podvozkové sady Old Man Emu, výkonné tlmiče Fox, nové brzdové kotúče 4Runner zo súčasnej Toyoty, šesťstupňová manuálna prevodovka a šesťbodová bezpečnostná klietka. Výfukový systém Borla je vyrobený z nehrdzavejúcej ocele. **Vychytávky prémiovej triedy** Klasické štyridsiatky sú predovšetkým úžitkovými vozidlami. Ak sa však takéto auto dostane do dielne FJ Company, opúšťa ho ako vozidlo prémiovej triedy. V novom interiéri Land Cruiser Signature nájdeme minimalizmus, luxusné materiály a moderné technológie. Detaily ako mechanizmy na ovládanie okien, kľučky, pedále, spínače a gombíky sú vyrobené z ľahkých zliatin.
Kožené čalúnenie na sedadlách, na obložení dverí a na stredovej konzole kontrastuje s kovovou prístrojovou doskou. V zadnej časti ostalo tradičné sedadlo, predné sedadlá sú vyhrievané systémom Recaro Sportster CS, ktorý zaručuje príjemnú teplotu aj počas jazdy s otvorenou strechou. Optimálnu teplotu zabezpečuje klimatizácia Vintage Air. Špičkový systém ozvučenia Focal je ovládaný iPadom pripevneným k stredovej konzole. **Dá sa kúpiť?** Pre fanúšikov klasických Land Cruiserov naplánovala firma FJ Company výrobu 24 exemeplárov. Takže ak majú dostatok trpezlivosti a hotovosti, môžu si ho objednať a zložiť zálohu vo výške 5000 USD. Cena vozidla je 200-tisíc dolárov. ZDROJ: TLAČOVÁ SPRÁVA








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.