Z veľkej fúzie nebude nič: Hyundai nekúpi FCA

Už od roku 2015 sa aktívne špekuluje o tom, že kórejská značka Hyundai kúpi koncern FCA. Špekulácie sa pred verejnosťou potvrdili v septembri, keď kórejská spoločnosť prejavila záujem o takúto akvizíciu aj oficiálne.
Vydané  Text: 

Kombinácia kórejskej značky s americko-talianskym záujmom by umožnila získať postavenie najväčšieho výrobcu automobilov na svete. Doteraz spoločnosť Hyundai poprela možnosť partnerstva a spoločnosť FCA však oznámila, že zatiaľ nedostala žiadnu ponuku v tejto veci. Medzitým agentúra Reuters uviedla, že FCA s Hyundai nejedná o fúzii, ale o partnerstve na technológiách- Pred pár dňami šéf FCA Sergio Marchionne informoval novinárov, že spoločnosť už nejaký čas kupuje komponenty od juhokórejského výrobcu. Otázkou zostáva, či sa táto spolupráca predĺži do vývoja vodíkovej technológie pohonu. Keď sa novinári spýtali prezidenta, či by partnerstvo viedlo k fúzii, poprel to.
Hyundai Sonata (2018) - Viac fotografií v galérii k článku
Koncern FCA v poslednej dobe nebol v najlepšej finančnej situácii a situácia sa môže zhoršiť, ak sa potvrdia obvinenia z podvodu na dieselových motoroch v Európe a Spojených štátoch. Vedúci predstavitelia koncernu tvrdia, že neexistuje právny základ pre obvinenia vo Francúzsku, ale očakáva náklady v súvislosti s americkým vyšetrovaním. Ak by bola preukázaná vina spoločnosti na súde v Seine, sankcie by predstavovali miliardy. To by bola pre FCA ťažká rana. Marchionne verejne vyhlásil, že ešte do odchodu do dôchodku dokáže koncern FCA predať nejakej inej veľkej automobilovej značky. Jeho odvážne tvrdenia dnes miestami vyznievajú komicky, pretože sa zdá, že každý oslovený koncern o FCA vlastne nemá záujem. Marchionne tak nevedomky znižuje spoločenskú hodnotu firiem, ktoré vedie a stavia ich na piedestál komických postavičiek v autopriemysle. Medzitým pracuje na podnikateľskom pláne do roku 2022, čo by umožnilo rozdelenie kocernu do dvoch spoločností, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v štruktúrach koncernu FCA: Magneti Marelli a Comau. Prvá spoločnosť sa zaoberá dodávkou komponentov pre automobilový priemysel a druhá robotikou. Nemali by sme očakávať, že sa Alfa Romeo alebo Maserati v budúcich rokoch od skupiny oddelia.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.