Máte problém s močením a pichá vás v boku? Na vine môže byť práve šoférovanie.

Šoférovanie auta sa častokrát spája so stresom, ktorý je spúšťačom mnohých ochorení a zdravotných problémov. Napríklad aj so sexom.
Vydané  Text: 

Zdroj: pixabay (pixabay.com/sk/%C3%BAzkos%C5%A5-stres-depresie-probl%C3%A9m-2902575/)

Riadenie auta každý z nás vníma odlišne. My, novinári, ktorí denne trávime desiatky kilometrov v aute a každý týždeň striedame nové a nové modely, už žiadnu paniku a trému zo šoférovania nemáme, takisto sa jej úspešne vyhýbajú vodiči z povolania a mnohí priaznivci štyroch kolies. Je však veľká skupina „obyčajných ľudí“, ktorí vnímajú riadenie auta ako nutné zlo, ako niečo, čo je nevyhnutné k aktívnemu naplnenému životu.

Ak je niekto neistý svojimi šoférskymi zručnosťami a schopnosťami orientovať sa v neznámych prostrediach, riadenie auta mu môže spôsobovať stres. Niekedy stačí naozaj málo, napríklad aj vodič, ktorý vzadu vytrubuje sekundu po tom, čo naskočila zelená na semafore. Menej skúsený vodič sa dostáva do mierneho stresu, tak začne robiť chyby, skape mu motor, vzadu čakajúce autá začnú trúbiť ešte väčšmi a z čela začína kvapkať pot. Dôvodov na úzkosť za volantom či dokonca paniku je veľmi veľa a príčinou sú častokrát netolerantní, arogantní a ponáhľajúci sa ostatní účastníci premávky, ktorí musia byť v Avione už za štyri minúty, lebo inak prídu neskôr kávičku s klientom. Dôsledky stresu ako takého sú občas priam dramatické. Zvyšuje sa srdcový tep (situačná hypertenzia), dochádza k oslabovaniu imunitného systému, môže sa dostavovať pichanie pod pravým rebrom, kŕče spodných končatín a dokonca aj problémy s častým močením. Aj za to môžu kŕče v oblasti močového mechúra. V horšom prípade stres spôsobuje nadmernú únavu, nepozornosť, problémy sústredenia, často problémy so zrakom a v konečnom dôsledku aj pokles sexuálnej túžby. Automobil by mal byť priestorom, v ktorom sa cítite bezpečne a pohodlne, avšak samotné šoférovanie ľudia vnímajú rôzne. Kto šoféruje pod stresom a má obavy z každej novej situácie, môže časom nadobudnúť zdravotné problémy, dokonca aj civilizačné ochorenia, najmä srdcovocievne, ochorenia tráviaceho systému a aj tie psychické. Preto stojí za zváženie, či je šoférovanie vlastného auta naozaj pre každého nevyhnutné a či by občas nebolo lepšie využiť napríklad dnes už pomerne dobre vybudovanú sieť verejnej dopravy…




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.