Stalo sa pred 30 rokmi – V autách sa prvýkrát objavil airbag spolujazdca!

A nebol od Volva!
Vydané  Text: 

Bezpečnosť vozidiel značky Mercedes-Benz sa netýka len vodiča automobilu, ale aj cestujúcich. Značka zo Stuttgartu preto v septembri 1987 predstavila airbag spolujazdca. Po airbagu vodiča, predstavenom v marci 1981, bol airbag spolujazdca ďalšou dôležitou inováciou pasívnej bezpečnosti. Airbag spolujazdca sa od februára 1988 dodával najprv v Triede S a od jesene toho istého roku aj v konštrukčnom rade 124, ktorý bol predchodcom Triedy E. Airbag v schránke pred spolujazdcom bol jednou z noviniek značky na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, ktorý sa konal od 10. do 20. septembra 1987.
Airbag spolujazdca mal svoju premiéru najprv v sedanoch Triedy S a kupé konštrukčného radu 126. Od modelového roku 1988 si zákazníci v Nemecku mohli objednať tieto modely s novou zvláštnou výbavou, ktorá bola k dispozícii výlučne v kombinácii s airbagom vodiča a jej cena bola 4 617 mariek. Len airbag vodiča stál 2 348,40 marky.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.