Vodič a kŕčové žily? Takto proti ním bojujte!

Kŕčové žily a muži? Áno, aj keď ide o zväčša ženský problém. Dôvodom je – ako neraz – sedavé zamestnanie.
Vydané  Text: 

Vodiči za volantom častokrát preceňujú svoje sily a pri dlhších cestách si nedoprajú ani krátku pauzu. Niekoľkohodinové sedenie za volantom ale nášmu zdraviu neprospieva, skôr naopak. Aj preto musia profesionálni vodiči počítať so zvýšeným rizikom výskytu kŕčových žíl.
Ide o zväčšené a oslabené žily, pričom najčastejšie sú postihnuté dolné končatiny, oblasť pod kolenom, chodidlá. Nevyzerajú pekne, ale v neskorších fázach spôsobujú bolesť, svrbenie až vredy. Celkom slušne ju „prikrmuje“ aj nadváha a obezita či nedostatok pohybu. Ale aj nevhodné oblečenie a obuv, tesná spodná bielizeň. Horúce prostredie, ktoré spôsobuje neprirodzené roztiahnutie cievneho systému a zvýšenú záťaž na jeho funkčnosť, fajčenie (vedie k zužovaniu a oslabovaniu cievnych stien), strava s nízkym obsahom vlákniny a následná zápcha (na cievy v podbrušku a slabinách pô sobí vnútorný tlak, ktorý sťažuje činnosť žíl). Správny tok krvi podporíte pravidelným pohybom. Ak počas vášho pracovného dňa väčšinu času sedíte, doprajte si častejšie krátke prechádzky, prípadne beh, bicyklovanie, turistiku alebo tanec. Noste pohodlné oblečenie, ktoré nikde „neškrtí“, čo najčastejšie oddychujte s vyloženými nohami alebo pravidelne sprchujte nohy studenou vodou.
PRÍZNAKY: Najčastejšie to je pocit „ťažkých nôh“, únava dolných končatín, pocity horúčavy, prípadne, naopak, pocit chladu, svrbenie kože, kŕče v lýtkach, zvýšená potivosť, bolesti (najmä po dlhodobom sedení či státí), opuchy.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.