Chery TX je ďalšou čínskou kópiou úspešných modelov. V Európe sa bude predávať ako úsporný hybrid.

Automobilka je odhodlaná vstúpiť na európsky trh.
Vydané  Text: 
Chery je čínskou národnou automobilkou, ktorá nedávno oslávila dvadsiate narodeniny. Číňania majú veľký záujem o európsky trh, no doteraz neboli schopní vyrobiť kvalitné auto, ktoré by sa v testoch Euro NCAP nezlomilo ako prehnitý banán. Pred pár rokmi to skúšala izraelsko-čínska automobilka Qoros a všetci vieme, ako to dopadlo. Ponúknuť sedan nižšej strednej triedy za 20 000 eur s jediným benzínovým motorom a ešte k tomu na Slovensku, to je biznis plán porovnateľný s predajom bielych hľuzoviek v Rimavskej Sobote. Qoros pritom nepatril k zlým autám, exceloval v nárazových testoch a kvalita spracovania bola porovnateľná s inými automobilkami. Zaujímavosťou tiež je, že čínsky podiel vlastnila práve automobilka Chery.


Tá sa však neúspechom nenechala odradiť a po prehodnotení svojej politiky predstavila vo Frankfurte nové SUV s označením TX, ktoré sa bude v Európe predávať pod značkou Exeed. Čo sa dizajnu týka, nachádzame veľké množstvo povedomých prvkov. Bočná silueta pripomína Hyundai Santa Fe a zadné svetlomety kopírujú vzhľad modelu Sportage. Familiárne pôsobí aj interiér, jeho dizajn sa nám ale v konečnom dôsledku celkom pozdáva.


Auto príde na trh ako plug-in hybrid, ktorý bude kombinovať klasický spaľovací motor o objeme 1,5 litra (110 kW) s elektromotorom (85 kW). Aj vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke a inteligentnému pohonu 4×4, dokáže auto zrýchliť na 100 km/h za 6 sekúnd. Pri úspornej jazde automobilka deklaruje spotrebu 1,8 l /100 km. Kapacita akumulátora vám navyše umožní prejsť až 70 elektrických kilometrov, vtedy je spotreba paliva prakticky nulová. Dobíjanie z bežnej siete trvá približne 4 hodiny, s rýchlonabíjačkou to zvládnete za 30 minút.


Cenu ani dátum uvedenia trh momentálne nepoznáme. Predpokladá sa, že nová automobilka Exeed spustí predaj modelu TX ešte pred koncom tohto desaťročia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.