TVR je konečne späť! Model Griffith ponúkne atmosférickú V8čku a 500 koní.
Nové TVR dalo prednosť tradičným hodnotám!
Vydané Text: Peter Orosz
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/09/bbd9e8bb67c2591edfd65a266d9c2285.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/09/93889c7fd517240028db07df797dba57.jpg)
Griffith má 4,314 mm na dĺžku, 1,850 mm na šírku a len 1,239 mm na výšku. Veľkostne tak najbližšie pasuje k Aston Martin V8 Vantage. TVR je však stále kompaktnejšie ako Porsche 911 alebo Jaguar F-Type. Auto navyše nie je len malé, ale aj pomerne ľahké. Celkovú hmotnosť sa vďaka uhlíkovým vláknam podarilo stlačiť pod 1,250 kg, čo je veľmi slušná hodnota.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/09/bbd9e8bb67c2591edfd65a266d9c2285.jpg)
Dizajn je pre túto značku typicky uletený. Mne osobne veľmi nesadol zvláštny úškrn prednej masky. Inžinieri posunuli kabínu takmer úplne dozadu, čo prispelo k dosiahnutiu ideálneho rozloženia hmotnosti 50:50. Za zmienku stojí aj vydarená zadná časť, kde dominujú zaujímavo riešené LED svetlomety a elegantné prítlačné krídlo.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/09/8cfdbf55b1ae7ab359363ec11bcbe7c1.jpg)
Hviezdou večera je ale motor. Ide o 5-litorvý atmosférický osemvalec Cosworth s výkonom 500 koní. Celý výkon sa navyše prenáša cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na zadnú nápravu. Ručička tachometra dokáže prekročiť 320 km/h, presnú maximálnu hodnotu však nepoznáme. Zatiaľ neznámy je tiež čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Na viac detailov si tak budeme musieť ešte počkať. Výroba oficiálne začne koncom budúceho roka a prví zákazníci tzv. „Launch Edition“ si musia pripraviť 90 000 libier.
![Peter Orosz](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/05/Peter-Orosz.jpg)
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!