Žiadne experimenty. Bratislavský Cayenne stavil na istotu, menil iba detaily.

Nové Porsche Cayenne vyzerá iba ako facelift, pritom je to úplne nové SUV.
Vydané  Text: 

Nová generácia Porsche Cayenne sa virtuálne predviedla niekoľko dní dozadu a my sa tešíme na to, ako ju prvýkrát naštartujeme a odjazdíme. Očakávame veľa aj napriek tomu, že úplne nová generácia SUV-čka vyzerá skôr ako facelift.



Skutočne nejde o facelift, ale o serióznu obmenu generácie. Cayenne redukoval hmotnosť o 65 kilogramov a vylepšoval detaily, ktoré pôsobia opäť o niečo modernejšie a sofistikovanejšie. Tento prístup nie je Porsche cudzí, veď podobne nedávno modernizoval špičkovú Panameru a v minulosti všetky ostatné modely športových vozidiel, ktorým taký Jeremy Clarkson vyčíta lenivosť v progrese dizajnu.



Porsche nechce experimentovať, veď keď tak spravilo pri uvedení prvého Cayenne, vyslúžilo si aj množstvo negatívnej kritiky. Prestavaný VW Touareg skrátka nebol športové auto ani napriek tomu, že mal na sebe nalepené logá Porsche. Netrvalo však dlho a Cayenne sa stal vôbec najpopulárnejší model od výrobcu. Celkové predaje druhej generácie dosahujú famóznych 760-tisíc kusov.

Tento Cayenne (rovnako ako predchádzajúca generácia) však už výrazne športový je a hoci sa zaraďuje medzi (na našom trhu) väčšie SUV, nechýba mu skvelá dynamika a pôžitok z jazdy.



Najpútavejšou dizajnovou inováciou sú zadné full LED svetlá, ktoré sa po vzore nedávno modernizovanej Panamery spojili v jeden pás a získali kompaktnejšie prevedenie. Čo sa týka zadných partií, tu sa Cayenne skutočne zmenil výrazne.

Vpredu je zmien minimum, SUV ostáva verné svojim predchodcom. Postavené je na koncernovej platforme MLB Evo, zdieľa techniku s dvakrát zmienenou Panamerou a bude sa ponúkať v dvoch prevedeniach: Cayenne a Cayenne S, oba s prevodovkou Tiptronic S (8 stupňov). Štandardný Cayenne ponúkne motor s parametrami 250 kW/340 koní/450 Nm, maximálku 245 km/h a zrýchlenie za 6,2 sekundy. S paketom Sport Chrono to bude ešte o 0,3 sekudy menej.



Výkonnejší Cayenne S s motorom 2.9 V6 osloví výkonom 324 kW/440 koní, krútiacim momentom 550 Nm, zrýchlením za 5,2 sekundy (resp. so Sport Chrono za 4,9 s) a maximálnou rýchlosťou 265 km/h. Časom sa v predaji objavia aj ďalšie motorické varianty nového Cayenne, vrátane plug-in hybridu.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.