Elektrický Fisker nebude mať avizované grafénové batérie, nabíjanie za 9 minút asi neponúkne tiež

Luxusný elektromobil EMotion by chcel konkurovať najslávnejšiemu modelu od Tesly, zatiaľ však počúvame o tom, ako sa značke nedarí zaviesť technológie do praxe.
Vydané  Text: 
Americká automobilka Fisker, ktorej debutový model EMotion budeme pri premiére sledovať už 17. augusta, nakoniec nebude využívať avizované grafénové batérie. Ustúpenie od toľko pochvaľovanej technológie má nepochybne viac dôvodov. Jedným z nich môže byť aj to, že nebol dostatok času na ich dokonalé otestovanie.

V debutovom modeli EMotion bude na uskladňovanie energie použitá overená technológia s lítium-iónovými článkami (Li-Ion), ktoré sa v elektronike používajú už od roku 1991 a ich masové využitie započala japonská firma Sony.

Fisker EMotion koncept

Grafénové batérie pre automobily sú zatiaľ sci-fi, avšak už nie tak vzdialené. Táto technológia síce dramaticky nemení spôsob, akým sa elektrina v akumulátore uskladňuje, umožňuje však elektromobilom dosahovať dlhší dojazd a skracuje dobu nabíjania.

Spoločne s otáznymi grafénovými akumulátormi sa teraz špekuluje aj o budúcnosti nabíjacích staníc Fisker Ultracharger, ktoré mali byť revolučné: za 9 minút nabíjania mali batérie nabiť natoľko, aby elektromobil poháňali až 200 kilometrov. Výsledok join venture firiem Fisker a Nanotech, ktorý mal konkurovať tesláckym Superchargerom, je však zatiaľ v nedohľadne.