Elektrický Fisker nebude mať avizované grafénové batérie, nabíjanie za 9 minút asi neponúkne tiež
Luxusný elektromobil EMotion by chcel konkurovať najslávnejšiemu modelu od Tesly, zatiaľ však počúvame o tom, ako sa značke nedarí zaviesť technológie do praxe.
Vydané Text: Redakcia
V debutovom modeli EMotion bude na uskladňovanie energie použitá overená technológia s lítium-iónovými článkami (Li-Ion), ktoré sa v elektronike používajú už od roku 1991 a ich masové využitie započala japonská firma Sony.
Fisker EMotion koncept
Grafénové batérie pre automobily sú zatiaľ sci-fi, avšak už nie tak vzdialené. Táto technológia síce dramaticky nemení spôsob, akým sa elektrina v akumulátore uskladňuje, umožňuje však elektromobilom dosahovať dlhší dojazd a skracuje dobu nabíjania.
Spoločne s otáznymi grafénovými akumulátormi sa teraz špekuluje aj o budúcnosti nabíjacích staníc Fisker Ultracharger, ktoré mali byť revolučné: za 9 minút nabíjania mali batérie nabiť natoľko, aby elektromobil poháňali až 200 kilometrov. Výsledok join venture firiem Fisker a Nanotech, ktorý mal konkurovať tesláckym Superchargerom, je však zatiaľ v nedohľadne.