Jaguar predstavil nový E-Pace šialeným spôsobom, spravil otočku vo vzduchu

Nový Jaguar E-Pace je menší ako F-Pace, dokonca výrazne: má dĺžku iba 4395 milimetrov. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny.
Vydané  Text: 



Skvelá dynamika, efektívne tlmiče, odolný podvozok, nízka hmotnosť a vysoký výkon – to všetko bolo potrebné na to, aby Jaguar v doslova šialenej forme predstavil nové prémiové kompaktné SUV E-Pace. Spravil s ním otočku vo vzduchu, takzvaný barrel roll a pokoril ním predchádzajúci Guinessov rekord. SUV preskočilo 15,3 metra a spravilo otočku okolo svojej horizontálnej osi o 270 stupňov.

Nový Jaguar E-Pace je menší ako F-Pace, dokonca výrazne: má dĺžku iba 4395 milimetrov. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny. Batožinový priestor má kapacitu minimálne 577 litrov, čo vzhľadom na veľkosť vozidla nie je vôbec zlé.



Jaguar E-Pace je štandardne vybavený pohonom predných kolies, za príplatok je možné získať aj pohon všetkých štyroch. Adaptívny podvozok umožňuje jazdu v jazdných módoch Normal, Dynamic, Eco a Rain, Ice & Snow, pričom očividne dokáže byť naladený aj na brutálny terén – dokazuje to video nižšie, v ktorom dostali tlmiče poriadne zabrať. Nevedno, či bol po tomto čine automobil aj naďalej bezproblémovo pojazdný.



Čo je zaujímavé, kompaktné SUV sa bude predávať nielen s automatickou prevodovkou ZF s 9 stupňami, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Kto chce s automobilom jazdiť na okruhoch a užívať si extra dynamickú jazdu, tomu by mal manuál vyhovovať. Pod kapotou E-Pace sa budú objavovať výhradne štvorvalcové motory Ingenium s preplňovaním, konkrétne zážihové 250- a 300-koňové, naftové s výkonmi 150, 180 a 240 koní.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.