Pre koho je určený kabriolet s dojazdom 155 km? Smart Fortwo Cabrio electric drive

Dvojmiestny Smart Fortwo sa od tohto mesiaca predáva aj vo variante kabriolet s plne elektrickým pohonom.
Vydané  Text: 

Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Najmenšie mestské automobily majú svoje čaro. Smarty sú nápadné, pekné, praktické a ideálne pre ľudí, ktorí majú aktívny životný štýl a nepotrebujú veľa batožinového priestoru. Daimler teraz pripravil a spúšťa objednávky takého variantu modelu Fortwo, o ktorého praktickom využití ale môžeme celkom vážne pochybovať.

Jazdí výlučne na elektrinu, dobíjanie akumulátorov trvá celé hodiny a aj s 80 percentami ich kapacity odjazdí maximálne 155 kilometrov. Je nám úplne jasné, že v reálnych podmienkach tento dojazd klesá aj k polovici, čo robí z elektrického Smartu jedno z najmenej využiteľných automobilov súčasnosti.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Až tak zlé to ale nebude. Cieľovou skupinou takéhoto zaujímavého elektroauta sú ľudia, ktorí pracujú aj bývajú v mestách a majú dobrý prístup k nabíjacím staniciam. Denne neprejazdia veľa kilometrov, ale používanie mestskej hromadnej dopravy sa im nepozdáva. Trojfázový synchrónny motor s cudzím budením je uložený v zadnej časti vozidla, disponuje maximálnym výkonom 62 kW (82 koní) a krútiacim momentom 160 Nm. Prevodovka je tradične bez prevodových stupňov, ktoré elektromobily nepotrebujú, je však možné využívať špeciálny jazdný režim ECO, ktorý spotrebu energie stláča k minimu a maximalizuje dojazd. Ten 155-kilometrový je už aj tak naozaj slabý, aktívny režim ECO bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou štandardom.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Kombinovaná spotreba energie je 13 kWh/100 km a roku 2018 bude na želanie dostupná mimoriadne výkonná rýchlonabíjačka s výkonom 22 kW. Tá umožní nabíjať 17,6 kWh akumulátor za menej ako 45 minút (80% kapacity). Bude potrebné to, aby bola napájacia sieť trojfázová. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 130 km/h. Elektrický kabriolet Fortwo prichádza ako tretí elektromobil po modeloch Smart Fortwo kupé a Smart Forfour.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.