Nové Maserati majú interiér ako z 90. rokov. Veď aj 4-ročné Quattroporte ho má krajší!

Nové Maserati GranCabrio a GranTurismo sú krásne skvosty autopriemyslu, o tom nemožno nepochybovať. Ale ten interiér, s tým sa teda výrobca mohol ešte trochu pohrať, vyzerá skôr ako z letáku z 90. rokov.
Vydané  Text: 

Áno, áno, vieme. Maserati, to je značka špotových automobilov s emotívnym talianskym dizajnom, pri ktorom vás vizuálne spracovanie interiéru až tak veľmi zaujímať nemusí. Tieto autá sú o pocitoch. Ale keď porovnáme interiéry nových GranTurismo a GranCabrio s interiérom takého BMW radu 6 Cabrio. Dokonca aj v porovnaní s takým Quattroporte z roku 2013 vyhráva starší model. V Taliansku skrátka rozhodli, že karoséria a jazdné vlastnosti sú prednejšie.


Nové modely GranCabrio a GranTurismo sú však aj bez ohľadu na vzhľad interiéru jedinečnými vozidlami, ktoré pokračujú v dizajnovej filozofii talianskej značky. Ostávajú verné svojim predchodcom a výrazne neinovujú to, čo už bolo dobré. Preto sú novinky celkom jednoznačne identifikovateľné ako Maserati aj bez toho, aby ste zahliadli logo s tromi ostrými hrotmi. Luxusné štvormiestne športové kupé bolo koncipované ako ultramoderná interpretácia prvej produkcie grand tourer, elegantnéhoj Maserati A6 1500 z roku 1947. V priebehu rokov sa GranTurismo vyvinulo do jedného z najznámejších modelov od Maserati, aké boli kedy postavené.


GranTurismo sa spolu so svojím súrodencom GranCabrio vyrába v historickej továrni spoločnosti Ciro Menotti v Modene, pričom dodržiavajú najvyššie štandardy výroby a kontroly kvality na svete. Od roku 2007, teda od spustenia predaja týchto modelov, sa ich celosvetovo predalo viac ako 37-tisíc kusov. Motor od Ferrari so zdvihovým objemom 4,7 litra je vyrábaný ručne a váži iba 175 kilogramov, podľa Maserati poskytuje bezkonkurenčnú odozvu škrtiacej klapky a vzrušujúci zvuk.


Novinky sú vybaviteľné LED/Bi-Xenon svetlometmi, postavené sú na štvrtej generácii pneumatk Pirelli P Zero, 20-palcové disky Trofeo Silver sú o 10 percent pevnejšie v porovnaní s predchodcom a interiér obsiahne zvukovú aparatúru značky Harman Kardon. V predaji bude dovedna osem verzií laku karosérie a päť farebných kombinácií pre interiér.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.