Neplánované rodičovstvo – Jaguar predstavil novú generáciu XF Sportbrake

Praktická verzia prichádza až po dvoch rokoch.
Vydané  Text: 

Automobily kategórie SUV sú dnes akýmsi univerzálnym bujónom všetkých automobiliek. Veď načo sa trápiť s výrobou atraktívneho sedanu, kombi či MPV, keď ľuďom stačí jediné SUV. Ešte stále však existuje menšina, čochvíľa chránená UNESCOm, pre ktorú môže mať aj obyčajná návšteva predajne značky Nissan fatálne následky.


Záchrannú vestu im tentokrát podáva automobilka Jaguar, ktorá nezanevrela na klasické kombi a po dvoch rokoch prináša úplne nový XF Sportbrake. Pravdou je, že donedávna si praktickým modelom nebola istá ani samotná automobilka, nechceli sa však výlučne spoliehať na model F-Pace.


Tvary skutočne môžeme označiť za tradičné, možno až príliš. Osobne nás teší prísľub dokonalého vyváženia hmotnosti 50:50, vďaka čomu by mohli byť jazdné vlastnosti na vysokej úrovni. Štandardne dodávané bude aj vzduchové odpruženie, schopné udržiavať konštantnú svetlú výšku pri zaťažení. V interiéri zaujme panoramatická strecha, ktorá sa zloží jednoduchým pohybom ruky nad strešným senzorom. Batožinový priestor oproti predchodcovi narástol o pätnásť litrov na 565 l, po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1 700 litrov a rovnú podlahu.


Pod kapotou nájdeme motorizácie z verzie sedan. Dvojlitrový diesel s výkonom 120,132 a 177 kW. Vrcholné motorizácie je možné spárovať s pohonom všetkých kolies. Čerešničkou na torte je šesťvalcový trojliter s 221 kW a pohonom zadných kolies. Benzín natankujete len do jediného, dvojlitrového turbomotora s výkonom 184 kW. Šesťvalec si budú môcť objednať len obyvatelia za veľkou mlákou.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.