Neplánované rodičovstvo – Jaguar predstavil novú generáciu XF Sportbrake
Praktická verzia prichádza až po dvoch rokoch.
Vydané Text: Peter Orosz
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/06/9d1f05db4388f9a8ba61496b84dc4aef.jpg)
Záchrannú vestu im tentokrát podáva automobilka Jaguar, ktorá nezanevrela na klasické kombi a po dvoch rokoch prináša úplne nový XF Sportbrake. Pravdou je, že donedávna si praktickým modelom nebola istá ani samotná automobilka, nechceli sa však výlučne spoliehať na model F-Pace.
Tvary skutočne môžeme označiť za tradičné, možno až príliš. Osobne nás teší prísľub dokonalého vyváženia hmotnosti 50:50, vďaka čomu by mohli byť jazdné vlastnosti na vysokej úrovni. Štandardne dodávané bude aj vzduchové odpruženie, schopné udržiavať konštantnú svetlú výšku pri zaťažení. V interiéri zaujme panoramatická strecha, ktorá sa zloží jednoduchým pohybom ruky nad strešným senzorom. Batožinový priestor oproti predchodcovi narástol o pätnásť litrov na 565 l, po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1 700 litrov a rovnú podlahu.
Pod kapotou nájdeme motorizácie z verzie sedan. Dvojlitrový diesel s výkonom 120,132 a 177 kW. Vrcholné motorizácie je možné spárovať s pohonom všetkých kolies. Čerešničkou na torte je šesťvalcový trojliter s 221 kW a pohonom zadných kolies. Benzín natankujete len do jediného, dvojlitrového turbomotora s výkonom 184 kW. Šesťvalec si budú môcť objednať len obyvatelia za veľkou mlákou.
![Peter Orosz](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/05/Peter-Orosz.jpg)
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!