Fatálna čelná zrážka Lady so Sanderom, vodič mal menej ako sekundu na reakciu

Kamery v autách zaznamenávajú množstvo nehôd, táto poukazuje na neuveriteľne krátky čas, za ktorý sa treba pripraviť na čelnú zrážku.
Vydané  Text: 



Nasledujúce video nezobrazuje žiadnu krv alebo ľudí vyhodených z auta, výsledkom nehody je však smrť vodiča starej Lady. Video poukazuje na to, že na ceste rozhodujú zlomky sekundy a stačí iba chvíľka nepozornosti na to, aby sa udiala fatálna nehoda.

Video z autokamery bolo údajne zaznamenané v Rusku, ale celkom dobre si vieme predstaviť, že by sa situácia odohrala aj v našich končinách. Čelné zrážky automobilov sú časté a veľmi drastické, častokrát smrteľné. Keď idú dve oprotiidúce autá rýchlosťou 50 km/h a čelne sa zrazia, je to rovnaký efekt, akoby do betónovej steny narazilo samostatné auto v rýchlosti 100 km/h (ak neberieme do úvahy deformačné zóny moderných vozidiel, ktoré časť z energie nárazu absorbujú). Zaznamenaná nehoda demonštruje aj to, ako veľmi sa vylepšila bezpečnosť automobilov. Zatiaľ, čo vodič Lady neprežil a je to zjavné už z masívneho poškodenia vozidla, vodič Dacia Sandero narazil tvárou do airbagu, čo je zreteľne vidieť v spomalenom zábere. Ťažko odhadovať, prečo sa vodič Lady dostal do tak výrazného šmyku na rovnej ceste, ktorá navyše vyzerá pomerne kvalitne. Zodpovednosť za to môžu niesť pneumatiky v zlom technickom stave, nevyvážené brzdy a očividne privysoká rýchlosť. Šofér v Dacii Sandero nemal prakticky žiadnu šancu zrážke zabrániť. Keď sme si lepšie pozreli video, zistili sme, že na reakciu mal menej ako jedinú sekundu od momentu, kedy sa v diaľke vyrútil biely sedan. Je však potrebné podotknúť, že čelná zrážka, nech už je akokoľvek škaredá, je bezpečnejšia ako bočný náraz. Automobily majú okolo motorového priestoru viac deformačných zón a navyše v každom novšom aute sa nachádzajú predné airbagy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.