BMW 5 GT je minulosť, nikomu chýbať nebude

Nahradí to totiž úplne nové Gran Turismo radu 6 s dizajnom vychádzajúcim z modelových radov 5 a 7.
Vydané  Text: 


BMW radu 5 Gran Turismo má svoje dni definitívne spočítané, ale nikomu chýbať nebude, pretože ho nahradí modernizovaná model vo vyššej modelovej sérii 6. Zoznámte sa s úplne novým BMW 6 Gran Turismo, ktoré bude možno ohrozovať aj limuzíny radu 7.

Preradenie 5 GT do modelového radu 6 bolo oficiálne vyhlásené včera a do predaja sa dostane s cenou porovnateľnou s predchodcom, respektíve i pár tisíc eur vyššou. Pre cieľovú skupinu tento rozdiel nehrá žiadnu úlohu v rozhodovaní, reč o sedemdesiatich tisícoch, medzi ktorými sa päťtisíc stratí. BMW 5 GT nebolo pre výrobcu úplným bestsellerom, aj napriek tomu sa však vystavuje riziku, keď ho začlenením do radu 6 ešte zdraží. V novom dizajne však vyzerá výborne a pri pohľade na jeho technológie a rozmery uvažujeme, či nebude kradnúť zákazníkov limuzíne radu 7. 6 Gran Turismo je dlhé 5091 mm (v porovnaní s 5 GT +87 mm), široké 1902 mm (rovnako) a vysoké 1558 mm (-21 mm). Rázvor je dlhý 3070 mm.

Rad 6 bez nadväznosti na iné šestky

Novinka nemá veľa spoločného s BMW radu 6 kabrio a Gran Coupe, nadväzuje práve na vyššie spomenuté limuzíny radu 5 a 7. Zdieľa s nimi modulárnu platformu CLAR a tiež dizajnové princípy. Začlenene do modelového radu 6 však GT prospejú aj po technickej stránke, do základnej výbavy dostane viac: napríklad LED svetlomety, automatické vzduchové pruženie na zadnej náprave, ktoré pomáha pri prevoze ťažkých nákladov, 10,25-palcový dotykový displej, podporu ovládania gestami a tiež sa píše o 12,3-palcovom displeji namiesto prístrojovej dosky pred volantom. Už v štandarde tiež 6 GT ponúkne pestrý balík bezpečnostnej techniky Active Driving Assistant. Obsahuje funkcie upozornenia na kolíziu, sledovanie slepého uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, varovný systém pre križovatky či výstraha pred vjazdom do protismeru. Súčasťou štandardnej výbavy je aj Predkolízny systém ochrany vrátane varovania pred potenciálnou kolíziou s chodcami či Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia. Ten sa dá rozšíriť o Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go.


Čo sa týka technológií konektivity a bezpečnosti, tam BMW ponúka priveľa na jeden článok. Popri všetkých tých štandardných a príplatkových možnostiach BMW ponúka rad 6 aj s podporou BMW ConnectedDrive založenom na Open Mobility Cloud, komunikáciu medzi vozidlami značky, asistent parkovania a diaľkovo ovládané parkovanie či nočné videnie BMW NightVision.

258 koní alebo viac

Na Slovensku bude hneď od spustenia predaja k dispozícii trojica motorov: 630i, 640i a 630d. 640i a 630d budú ponúkať pohon všetkých štyroch kolies xDrive, výkon novej 6 GT bude minimálne 258 koní a bude štandardne vybavená 8-stupňovým automatom. V budúcnosti sa očakáva spustenie predaja verzie so 4,4-litrovým biturbom V8, ktoré nachádzame v M550i xDrive s výkonom až 455 konských síl.


**BMW 630i Gran Turismo: 4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 1 998 cm3, výkon: 190 kW (258 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min., krútiaci moment: 400 Nm pri 1 550 – 4 400 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,3 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 6,6 – 6,2 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 152 – 142 g/km. **BMW 640i Gran Turismo / BMW 640i xDrive Gran Turismo: Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 2 998 cm3, výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min., krútiaci moment: 450 Nm pri 1 380 – 5 200 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,4 sekundy / 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h / 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 7,4 – 7,0 l/100 km / 8.2 – 7.7 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 169 – 159 g/km / 187 – 177 g/km. **BMW 630d Gran Turismo / BMW 630d xDrive Gran Turismo: Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 2 993 cm3, výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min., krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,1 sekundy / 6,0 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h / 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 5,3 – 4,9 l/100 km / 5,9 – 5,5 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 139 – 129 g/km / 155 – 144 g/km.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.