Porsche 911 Turbo S prvýkrát ponúkne výkon cez 600 koní

Volajú sa Exclusive Series a nemecká značka ich vyrobí iba 500 kusov. Pôjde o dosiaľ najsilnejšie 911 Turbo S v histórii.
Vydané  Text: 

Porsche 911 Turbo S celkom jednoznačne nemá problém s nedostatkom výkonu. Práve naopak patrí k tým najlepším na svete – aj tak sa však nemecká automobilka rozhodla pre tých bohatších zákazníkov pripraviť edíciu, ktorá pozdvihuje nielen výkon, ale aj exkluzivitu. Zabezpečí to limitovanou produkciou 500 kusov.

911 Turbo S Exclusive Series vyprodukuje famóznych **607 konských síl a krútiaci moment na úrovni až 750 Nm**. Tie sú k dispozícii od 2250 do 4000 otáčok motora. V praxi sa tento krútiaci moment prejavuje zrýchlením z nuly na 100 km/h v priebehu **2,9 sekundy** a 200 km/h dosiahne už v priebehu 9,6 sekundy od štartu. Sú to krásne údaje, Porsche za ne vďačí radovému šesťvalcu s objemom 3,8 litra a dvojitým preplňovaním. V porovnaní s bežným variantom Turbo S má limitovaná séria výkon vyšší o 27 konských síl.

Vzhľadom na zaradenie k rodine Turbo S má novinka štandardne osadenú** 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku** a **pohon všetkých štyroch kolies**. 607 koní je skrátka na dve kolesá priveľa. Kolesá s 20-palcovými diskami v čiernom laku majú decentné zlaté akcenty, ktoré ladia s celkovou úpravou karosérie. „Golden Yellow Metallic“ disky boli vypracované s pomocou lasera a vôbec prvýkrát v histórii značky sú uhlíkovo-keramické brzdy k dispozícii s čiernymi strmeňmi so zlatým logom Porsche. Rovnaký zlatý lesk je použitý na celej karosérii a akcenty nachádzame aj v inak čiernom interiéri. Ide napríklad o šitie čalúnenia, ktoré zdôrazňuje línie sedadiel. V interiéri sú taktiež nápadnejšie karbónové motívy na palubnej doske.

Každý z 500 kusov nového Porsche sa bude predávať za minimálne **259 992 eur**, predaje sa spustili v Nemecku práve včera. Spoločne so 607-koňovou 911-kou Porsche uviedlo do predaja aj nový model hodiniek s chronografom, Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series si môžete kúpiť k luxusnému autu za nezanedbateľných 9950 eur. A keď sa zákazníkom s tučným kontom aj toto bude máliť, Porsche im ponúka set kufrov za vyše 5-tisíc eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?