Škodovka s malými autami naozaj skončí

Ďalšia generácia Škody Citigo už nepríde a nie je to špekulácia.
Vydané  Text: 


***Pánom výroby nie je riaditeľ, ale dopyt*. Toto tvrdenie vyslovil už Karel Čapek vo svojej hre R.U.R., ktorá však neskončila happyendom. Happyendom nekončí ani model Citigo, ktorý sa od roku 2011 dočkal pomerne zlých predajných výsledkov. 38-tisíc predaných kusov v priebehu jedného roka očividne nestačí a je to dostatočne nepriaznivý výsledok na to, aby sa celý projekt malého mestského vozidla ukončil.** Škoda Citigo sa vyrába od roku 2011 a nemožno tvrdiť, že by išlo o zlé auto. Vie splniť nároky mladších šoférov, ktorých životný štýl určuje tempo veľkých miest. V predaji je ako 3- a 5-dverový hatchback a často ho vídame aj na našich cestách. Podobne ako Volkswagen Up! má Citigo oslovovať mladšie ročníky so záujmom o cenovo dostupné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi, očividne aj táto skupina však začala preferovať crossovery – vyplýva to z posledných vyjadrení predstaviteľa značky Škoda, ktoré sa práve šíria motoristickými magazínmi. Dôležitým trhom je podľa Petra Šolca, šéf zahraničného predaja, pre škodovku Austrália, ktorá sleduje klesajúci záujem o malý model z Mladej Boleslavi a naopak rastúci záujem o väčšie modely. Prioritu budú mať väčšie modely, respektívne crossovery a SUV. Prioritami sú popri tradičnej Octavii a Superbe aj najnovšie modely Kodiaq a Karoq, neskôr ďalší crossover vychádzajúci z budúcej generácie Fabie. Často sa špekuluje aj o Kodiaq kupé a väčších investíciách automobilky do elektrifikácie modelového portfólia. Oficiálne ukončenie Citiga ešte nenastalo a nepredpokladáme, že sa tak stane v najbližších mesiacoch. Nedávny facelift Citiga by mal vystačiť do roku 2020, kedy mal prísť jeho nástupca. Podľa aktuálneho vývoja situácie je však veľmi pravdepodobné, že tento nástupca nikdy nedorazí.

Test: Škode Citigo chutí mesto

**Najmenšiemu vozidlu v ponuke škodovky, vyrábanému v bratislavskej fabrike, žltá farba naozaj pristane. Napríklad aj preto, že v mestskej premávke potom žiari ako malé káčatko.** Prirovnanie ku káčatku však netreba brať tak, že by auto azda bolo škaredé. To vôbec nie, aj keď dizajnový skvost to tiež nie je. Skôr vzbudzuje sympatie a priateľský úsmev. Prirodzený šarm malých vozidiel mu vôbec nechýba a pokiaľ si na neho zvyknete, tak veľmi rýchlo pochopíte, že na bzúkanie po meste v podstate ani nepotrebujete väčšie auto. [Čítať celý test z dielne Auto Motor a Šport](http://www.autoviny.sk/testy/2630/test-skode-citigo-chuti-mesto)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.