Lamborghini Huracán Perfomante 2018

22×FOTO | Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.
Vydané  Text: 



Huracán sa od svojho predstavenia v roku 2015 dočkal niekoľkých variantov. V predaji sú verzie s pohonom zadných kolies, poznáme Spyder a tiež limitované edície. Ani jeden z variantov však nebol tak orientovaný na výkon ako práve nový Performante. Každá časť Huracánu sa dočkala športovejšieho prevedenia, od ladenia podvozku a aerodynamiky až po hnací mechanizmus a dokonca aj hmotnosť. Lambo má „suchú“ hmotnosť 1382 kilogramov a pomer váhy k výkonu je mimoriadny: na jednu konskú silu pripadá iba 2,16 kilogramu. A tých koní rozhodne nie je málo: 5,2-litrová V10 zo seba vytlačí 631 koní pri 8000 ot./min. a 70 percent z maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už od tisíc otáčok. Štandardný Huracán má pritom maximálny výkon na úrovni šialených 603 konských síl, čo je pre bežného smrteľníka niečo nepredstaviteľné. Lamborghini ako synonymum športovosti predvádza remeselnú zdatnosť aj hmotnostným pomerom, ktorý sa ustálil na skvelých 43:57. Maximálka je na hranici šialených 325 km/h, zrýchlenie na stovku prebehne už od 2,9 sekundy. Na dvestovku sa Hurarán dostane už v priebehu 8,9 sekundy od štartu a brzdenie zo stovky zaberie brzdnú dráhu 31 metrov.


Lamborghini tvrdí, že využilo skúsenosti z programu Super Trofeo, aby zlepšilo efektivitu motora, použilo nové titánové nasávacie ventily s vyšším zdvihom a nové výfukové potrubie, ktoré montujú vyššie a viac k stredu vozidla. Kryt motora bol čiastočne vyrobený z uhlíkových vlákien, bronzová povrchová úprava na nasávacom potrubí je viditeľná za zadným sklom. Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.