Pozrite si prvé fotografie novej Dacie Duster!

Druhá generácia populárneho SUV sa predstaví už v priebehu tohto roka.
Vydané  Text: 

Milovaná aj nenávidená Dacia Duster sa vyrába od roku 2010, jej nástupcu už testujú v reálnej premávke. Súčasná generácia má za sebou niekoľko drobných modernizácií, vďaka ktorým pôsobí hodnotnejším dojmom. Nedávno dostala do ponuky aj modernú dvojspojkovú automatickú prevodovku EDC. Väčšina majiteľov týchto áut sa však na Duster pozerá tak trochu inak. Kým bežní motoristi Duster kritizujú za sparťanský prístup, skutočným záujemcom ide hlavne o jednoduchosť. To mi potvrdil aj dealer značky, podľa ktorého si tieto autá kupujú v prvom rade starší ľudia. Väčšina z nich je pritom zvyknutá na Škodu 100 či Ladu 2105, a preto nezvyknú dôverovať novým technológiám.


Podobne na tom má byť aj druhá generácia, ktorej prvé fotografie nájdete v našej galérii. Sme veľmi zvedaví na to, ako sa im podarí vyladiť podvozok. Ten v teréne vždy odviedol dobrú prácu, no jazda na spevnených cestách mu robila problém. Potešilo by nás aj lepšie odhlučnenie kabíny a o niečo detailnejšie spracovanie interiéru. Ak by sa Rumunom podarilo udržať nízku cenu, bol by to veľký krok vpred, vďaka ktorému by mohli zaujať aj náročnejších zákazníkov.

Na dĺžku sa druhá generácia sa natiahne o 20 centimetrov k hranici 4,5 metra. Nemala by chýbať ani predĺžená verzia Grand, ktorá poskytne až 4,7 metra a ponúkne sedem miest na sedenie. Pod kapotou by mal pretrvať obľúbený atmosférický benzínový štvorvalec 1.6 SCE. Benzínovou alternatívou bude aj naďalej turbomotor 1.2 TCe. Čo sa týka turbodieselov, očakávame rozšírenie ponuky o modernejší agregát 1.6 dCi. Samozrejmosťou bude zachovanie možnosti výberu medzi predokolku a štvorkolkou.
Pri pohľade na zamaskované vozidlo to vyzerá, akoby bola pod plachtou súčasná generácia. Môžeme len hádať, o čo chlapcom z Dacie ide. Buď sa veľkých dizajnových zmien nedočkáme a pôjde o akúsi opatrnú evolúciu, alebo sa im nový vzhľad podarilo zamaskovať tak, že skutočné línie auta nevieme identifikovať.

Na odpoveď si ale budeme musieť počkať ešte niekoľko mesiacov. Podľa prvých správ by sme novinku mohli vidieť už na autosalóne vo Frankfurte.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?