Legendárna Avia sa opäť vracia na scénu! Dokáže s novým modelom preraziť?

Porevolučný život značky Avia je plný nezdarov. Podarí sa novému majiteľovi obnoviť pôvodnú slávu zaniknutej značky?
Vydané  Text: 


„Fuj, to je ale smrad,“ zvyknem konštatovať pri strete s ešte pôvodnou Aviou A21. Od inhalácie toxického smradu z výfuku vás častokrát delia len sekundy, ktoré môžete využiť na nastavenie vnútorného okruhu ventilácie a vytiahnutie okien. Dnes sa pri pohľade na tento licenčný výtvor pozeráme s úsmevom (prípadne zapchatým nosom), no v minulosti by sme si život bez týchto áut nevedeli predstaviť. Existovalo nespočetné množstvo verzií a využívala ich armáda, polícia, hasiči či obyčajní robotníci.

Po revolúcii sa Avia dostala do juhokórejských rúk značky Daewoo a v roku 2000 predstavili nástupcu s označením D. O šesť rokov neskôr si firmu zobrala pod patronát indická spoločnosť Ashok Leyland Motors, ktorá Aviu uviedla aj na ruský trh. Výroba nových vozidiel však bola v roku 2013 úplne zastavená. Výrobu by chcela obnoviť zbrojárska firma Czechoslovak Group, ktorá na výstave v Rusku predstavila upravený model D120.
Zmeny sa týkajú hlavne prednej časti. Iný je panel pod čelným oknom, na ktorom je uprostred lesklého plastového dielu zväčšené logo značky. Zásadne sa zmenil tiež nárazník. Otvor pre prístup chladiaceho vzduchu kryje voštinová mriežka a po stranách je šestica kruhových svetlometov. Staré prevedenie malo združené trojuholníkové svetla ešte nad nárazníkom.

O pohon sa postará štvorvalcový motor Cummins s objemom valcov 4462 cm3 a maximálnym výkonom 152 kW (207 koní). Motor, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, plní normu Euro 5. V súčasnosti sa už ale pripravuje aj verzia Euro 6, ktorá sa bude ponúkať v Českej republike a ďalších trhoch.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?