Nové Punto je na svete! Príde aj k nám?

Fiat predstavil ďalšiu generáciu populárneho Punta. Nástupca obdržal nové meno a príťažlivý dizajn, má to však jeden háčik!
Vydané  Text: 

Viete aká je priemerná životnosť jednej generácie? Približne 6 až 7 rokov aj s faceliftom. Súdruhovia vo Fiate však medzi šestku a sedmičku strčili znamienko plus, a tak je posledná generácia na trhu už takmer 13 rokov. Dizajnéri sa to snažili zamaskovať niekoľkými modernizáciami či zmenami názvu. Po príchode na trh totiž tretia generácia malého Punta niesla prívlastok Grande, po štyroch rokoch ho zmenili na Evo a pri tretej modernizácii sa predsa len rozhodli použiť základný názov – Punto. Bežných ľudí tak dokázali popliesť ešte viac ako volebné prieskumy.
Posledné týždne sme však s napätím očakávali predstavenie novej generácie, ktorá by konečne prebrala štafetu úspešného modelu značky. Fiat nakoniec predstavil nástupcu Punta v Brazílii, má to ale háčik. Automobilka neplánuje automobil predávať na starom kontinente. Novinka je určená predovšetkým pre Južnú Ameriku, kde sa bude predávať pod názvom Argo.
Nám je to samozrejme veľmi ľúto, pretože auto má dostatok charakteru a pôsobí dynamickým dojmom. Predávať sa bude prevažne s benzínovými agregátmi s výkonom až do 103 kW. Umiestnenie výduchov ventilácie v interiéri nám dokonca pripomína automobily trojcípej hviezdy zo Stuttgartu. Vyzerá to nakoniec tak, že si Európania budú musieť na novú generáciu ešte nejakú chvíľu počkať. Ignorovať miestny trh však automobilka nemôže donekonečna a veríme, že sa skutočného nástupcu dočkáme už onedlho.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.