Rolls-Royce Sweptail kombinuje dizajny Bentley a Rollsu v jeden unikát

S cenou 10 miliónov britských libier je najdrahším novým automobilom na svete, v Goodwoode ho vyrobili na objednávku istého „špeciálneho zákazníka“, ktorý si už v minulosti nechal na mieru vyrobiť aj dva kusy Ferrari F12 TRS.
Vydané  Text: 

Automobil sa oficiálne predviedol na výstave luxusných, drahých a športových automobilov Concorso D’Eleganza, kde koncern BMW prispel napríklad aj konceptom/prototypom úplne nového modelového radu 8. Osmička bude okázalá a luxusná, ale na Rolls sa aj tak nechytá. Úchvatný Sweptail je inšpirovaný hneď niekoľkými rôznymi automobilmi, prevažne veteránmi: nachádzame v ňom odkazy na Bentley Continental R Jack Barclay Edition by Mulliner, Bentley Continental R-Type Fastback Coupe (1952), na predchádzajúci Phantom Coupe, ďalej na Phantom I Round Door (1925) a tiež Phantom II Streamline Saloon (1934).
Samotný Rolls uvádza spojitosť aj s modelmi 1934 Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon a 1934 Park Ward 20/25 Limousine Coupé. Skrátka, Sweptail nachádzal inšpiráciu v historickom dedičstve britského automobilizmu a dnes sa môže pokojne postaviť na piedestál vôbec najkrajšieho luxusného vozidla sveta. Dôvod astronomickej hodnoty tohto modelu tkvie v jeho jedinečnosti a skutočnosti, že bol vyrobený kompletne ručne. Aj karoséria z jedného kusu hliníka je vypracovaná a vytvarovaná špičkovými remeselníkmi – teda žiadne lisovanie v továrni neprichádza do úvahy. Obzvlášť pútavým prvkom je postupne sa zvažujúca zadná časť s rozmerným presklením strechy. Prakticky celá strecha je zo skla a pasažierom tak umožňuje panoramatický výhľad na oblohu. Toto krásne riešenie by sme radi videli aj v iných autách, než tých za milióny eur.
V duchu exkluzivity bol navrhnutý a vytvorený aj interiér, ktorý viditeľne nadväzuje na ostatné aktuálne modely Rolls-Royce, zároveň sa však snaží byť jedinečný a aspoň trocha odlišný. Dvojmiestne ultimatívne kupé má volant na pravej strane, je vybavený mohutnou stredovou konzolou, rozsiahlym koženým čalúnením a prepracovanými detailmi.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.