Bývalý viceprezident BMW si kopol do aktuálneho dizajnu automobilky

Robert Lutz, bývalý výkonný viceprezident pre globálny predaj a marketing automobilky BMW, si vôbec nedal servítku pred ústa. Z jeho slov sa postavia súčasnému vedeniu vlasy dupkom.
archív
V rokoch 1971 až 1974 bol Robert Lutz výkonným viceprezidentom pre globálny predaj a marketing a členom predstavenstva BMW. Boli to časy, ktoré spravili z BMW to, čím je dnes. Prišli kultové modely, z ktorých automobilka ťažila dekády. Tento manažér je známy svojimi mimoriadne ostrými vyhláseniami. A teraz sa napríklad nedávno dostali pod paľbu kritiky dizajnéri bavorskej automobilky. Bob Lutz tvrdí, že: „Niektoré nové modely BMW sú viac než škaredé,“ povedal pre portál Bimmer Life. 
Robert Lutz, bývalý výkonný viceprezident pre globálny predaj a marketing automobilky BMW, si vôbec nedal servítku pred ústa. Z jeho slov sa postavia súčasnému vedeniu vlasy dupkom.

Čo si Bob Lutz myslí o modernom dizajne BMW?

„Myslím si, že BMW má momentálne vážny problém s dizajnom. Myslím si, že niektoré predné časti sú otrasné. Príliš výrazný, ten steampunk vzhľad niektorých predných častí, ktoré vyzerajú ako veľké osemuholníkové liatinové dosky prinitované k autu. Je to otrasné. Myslím tým, že proporcie sú nesprávne, línie sú nesprávne, detaily sú nesprávne. Myslím si, že niektoré z nich sú jednoducho viac než škaredé a úprimne povedané, kupujú sa preto, lebo ľudia očakávajú prémiové auto a hovoria: „No, dobre, trochu neznášam prednú časť. Trochu neznášam svetlá a trochu neznášam mriežku chladiča a trochu neznášam celkové proporcie, ale je to BMW.“ Niekto mi povedal, že čínskym kupujúcim sa takéto veci páčia. Ťažko sa mi tomu verí.“

Robert Lutz, bývalý výkonný viceprezident pre globálny predaj a marketing automobilky BMW, si vôbec nedal servítku pred ústa. Z jeho slov sa postavia súčasnému vedeniu vlasy dupkom.

Lutz nikdy nikoho nešetrí slovami a vždy hovorí to, čo si myslí. Samozrejme, všetci máme názory na dizajn a BMW v poslednej dobe ponúklo množstvo polarizujúcich dizajnov, pričom rad 7 a X7 sú na tomto zozname určite vysoko. Dizajny sú podľa mňa avantgardné a na ceste nevyzerajú ako nič iné. Nenazval by som ich krásnymi, ale aspoň vyzerajú inak ako väčšina vecí na ceste.

O to ide, však? Keďže crossovery a iné vozidlá sú čoraz rozšírenejšie, všetky zaberajú rovnakú stopu a priestor a keďže predpisy potláčajú kreativitu, automobilky musia urobiť niečo iné. BMW si zvolilo svoj smer a či už s ním súhlasíte alebo nesúhlasíte, je aspoň odvážny a odlišný. Znamená to, že je to správna voľba? Nie som si istý. Dôležité je, ako bude vyzerať o desať rokov, ako zostarne. Mnohé autá z éry Bangle boli kontroverzné, ale keď sa na ne pozeráme teraz, zostarli s gráciou.

Čo si o tom myslíte? Súhlasíte alebo nesúhlasíte s Lutzom?

Zdroje:  bimmerlife.com





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.