Ročná diaľničná známka za 21 eur vyvolala ošiaľ. Má ju reťazec, ktorý pôsobí aj na Slovensku
Že zľava 50% a diaľničná známka nejdú spolu dokopy? Lidl vás presvedčí o opaku. Zákazníci sa rozhodli urobiť veľké nákupy v predvianočnom období len preto, aby získali známku za veľmi atraktívnu cenu.
Všetko sa odohralo vo Švajčiarsku, kde tamojší Lidl odštartoval december ponukou, ktorá doslova zaplavila jeho predajne. Reťazec v pondelok lákal motoristov na výrazne zlacnenú diaľničnú známku pre rok 2026. Výsledkom boli dlhé rady, plné parkoviská a nákupy rozdelené medzi členov rodiny len preto, aby sa im ušla diaľničná známka za mimoriadne nízku cenu v čo najväčšom množstve.
Používatelia vernostného programu Lidl Plus, ktorí počas 1. decembra nakúpili aspoň za 70 frankov (75 eur), mohli získať diaľničnú známku len za 19,90 CHF (21 eur). Ide o sumu hlboko pod bežnou cenou 40 frankov a podľa reťazca je to najnižšia cena, za akú sa známka kedy predávala vo švajčiarskom maloobchode (43 eur).
Lacná diaľničná známka vyvolala obrovský záujem
Pred viacerými predajňami sa už ráno tvorili kolóny áut a zákazníci hlásili, že čakali v radoch aj viac než desať minút. „Prakticky každý chcel novú diaľničnú známku,“ opisovala situáciu pred obchodom nakupujúca z Weinfeldenu.
V iných lokalitách sa parkovacie priestory pred obchodmi počas celého dňa kompletne zaplnili. Aj priľahlé ulice často doslova upchal dav nakupujúcich a vznikali dopravné zápchy. Niektorí zákazníci si dokonca rozdelili nákup medzi dvoch členov rodiny, aby im neušla druhá či tretia diaľničná známka pre švajčiarske diaľnice za akciovú cenu. „Je tu dnes poriadne plno,“ priznal jeden z motoristov, ktorému sa ušla zľavnená diaľničná známka.
Lidl hodnotí akciu ako úspech
Samotný reťazec potvrdil, že o akciu bol mimoriadny záujem. Podľa Mileny Hermann zo spoločnosti Lidl Schweiz akcia vysoko prekonala očakávania. „Parkoviská boli plné, všetky pokladne pracovali nepretržite a naši kolegovia odviedli fantastickú prácu. Predali sme dvojnásobok diaľničných známok oproti minulému roku.“
S jej stanoviskom súhlasí aj Bram van der Valk, ktorý je vo švajčiarskom Lidli zodpovedný za zákaznícku starostlivosť. Vysoký záujem podľa neho ukazuje, že Lidl správne odhadol potreby zákazníkov a akciou im chcel v predvianočnom období urobiť radosť. Zľavy pritom pokračujú a akcia sa neskončila po prvom dni. V dňoch 2. a 3. decembra môžu zákazníci s aplikáciou Lidl Plus získať diaľničnú známku za 23,90 CHF (26 eur) pri nákupe nad 70 frankov (75 eur). Bez aplikácie stojí známka počas celej trojdňovej akcie 29,90 CHF (32 eur).
Mnohí slovenskí motoristi potvrdia, že by uvítali podobnú akciu aj na Slovensku. Keďže Lidl má širokú sieť predajní a vernostný program aj u nás, možno sa jej raz dočkáme.
Zdroj: 20min.ch













