Známa automobilka ohlásila zmenu: Ovplyvní benzínové motory a dva kľúčové modely

Talianska značka Alfa Romeo prekvapila. Rozhodla sa predĺžiť výrobu modelov Giulia a Stelvio s tradičným pohonom. Oba modely, ktoré majú benzínové motory, zostanú vo výrobe minimálne do roku 2027, možno až do roku 2028.
benzínové motory

Dôvodom nie je len slabší dopyt po elektromobiloch, ale aj technické zmeny v rámci novej platformy STLA Large, ktorá má v budúcnosti umožniť aj kombináciu elektrického, hybridného i klasického pohonu.

V posledných mesiacoch sa čoraz častejšie objavovali špekulácie o tom, ako sa bude značka Alfa Romeo ďalej vyvíjať v ére elektrifikácie a čo to bude znamenať pre benzínové motory v jej autách.

Automobilka preto teraz oficiálne potvrdila svoj nový smer. Orientuje sa síce na ekologickejšiu mobilitu, no zároveň si chce zachovať určitú mieru flexibility a ponúknuť zákazníkom širšiu paletu možností.

Ilustračný obrázok

Benzínové motory zostávajú v hre

Budúce generácie modelov Giulia a Stelvio budú stáť práve na spomínanej „multi“ platforme STLA Large, ktorá je vyvíjaná v rámci koncernu Stellantis. Táto architektúra umožní montáž rôznych druhov pohonu – od plne elektrického cez hybrid až po tradičný spaľovací motor. Podľa informácií portálu motor1 sa nové verzie týchto modelov očakávajú najskôr v roku 2027, teda po úplnom dokončení vývoja platformy.

Dovtedy zostane vo výrobe súčasná generácia Giulia a Stelvio, aby sa zabezpečila plynulosť prechodu a naplno využila výrobná kapacita závodu Cassino v Taliansku. Práve tam vznikajú súčasné aj budúce modely značky Alfa Romeo.

Ilustračný obrázok

Elektrina áno, ale nie tak rýchlo

Predĺženie výroby symbolizuje mierny odklon od pôvodne striktnej elektrifikačnej stratégie, ktorú Alfa Romeo avizovala pred niekoľkými rokmi. Značka však zdôrazňuje, že nejde o ústupok, ale o prispôsobenie sa reálnemu vývoju trhu a zákazníckym požiadavkám. Motoristi si stále jednoducho želajú aj benzínové motory a rozhodne nejde o malú skupinu vodičov.

Alfa Romeo tak vsádza na vyvážený prístup. Chce pokračovať na ceste k elektromobilite, no zároveň má v umysle ponechať v ponuke tradičné benzínové motory pre vodičov, ktorí si cenia zvuk, charakter a dynamiku klasických áut.