Toto SUV s cenou Dacie prejde 90 km bez kvapky benzínu.

Trh s hybridmi čaká prevrat! Toto SUV dokáže prejsť 90 km bez kvapky benzínu a bude stáť len 23 000 eur. Je to najväčšia hrozba pre Toyotu a Daciu?

AV poslednej dobe zažívame masívny nástup elektrifikovaných motorov. Hoci sú elektromobily stále pre mnohých nedostupné alebo nepraktické, hybridné pohony sa stali preferovanou alternatívou. Kým konvenčné hybridy sú riešením pre tých, ktorí chcú tankovať, ale zároveň hľadajú mierny stupeň elektrifikácie, plug-in hybridy (PHEV) sa ukázali ako perfektná, no donedávna drahá, zlatá stredná cesta.

Trh s hybridmi čaká prevrat! Toto SUV dokáže prejsť 90 km bez kvapky benzínu a bude stáť len 23 000 eur. Je to najväčšia hrozba pre Toyotu a Daciu?

V tejto oblasti sa dostáva do popredia čínsky gigant BYD. S modelom BYD Seal U DM-i si už teraz podmaňuje segment, keď v predaji plug-in hybridov predbehol dokonca aj legendárnu Toyotu C-HR. Hoci je Seal U väčšie a drahšie auto, jeho technologická výhoda je nepopierateľná. Vďaka tomu si mohol BYD tvrdiť: „Ak sa nám podarilo predať úspešne drahé PHEV, čo dokážeme urobiť s lacným modelom?“ Odpoveď má prísť v podobe modelu BYD Atto 2 DM-i, ktorý sľubuje, že budete môcť prejsť 90 km bez kvapky benzínu.

90 km bez kvapky benzínu?

Kľúčovým údajom, ktorým BYD Atto 2 DM-i šokuje trh, je jeho dojazd. Kým drvivá väčšina konkurentov medzi plug-in hybridmi ponúka reálny elektrický dojazd len niekde medzi 40 až 60 km, najvýkonnejšia verzia tohto čínskeho SUV bude mať certifikovaný elektrický dojazd neuveriteľných 90 km. Takže môžete brázdiť mesto aj celé dni bez kvapky benzínu!

Trh s hybridmi čaká prevrat! Toto SUV dokáže prejsť 90 km bez kvapky benzínu a bude stáť len 23 000 eur. Je to najväčšia hrozba pre Toyotu a Daciu?

To je zásadný rozdiel, ktorý robí z tohto auta viac elektromobil s poistkou, než hybrid. Pre väčšinu európskych vodičov je aj tak denný nájazd do práce a späť hlboko pod 90 km. To znamená, že ak budete auto nabíjať doma alebo v práci, môžete jazdiť takmer neustále v plne elektrickom režime a tankovanie obísť. Počas prvých 90 km je reálna spotreba paliva na nule, čím toto SUV prekonáva aj drahšie európske, japonské a kórejské plug-in hybridy. Značka potvrdila dve verzie, pričom tá s nižšou kapacitou by mala ponúkať dojazd 50 až 60 km, čo je stále štandard. No práve 90 km verzia, ktorá prejde takúto vzdialenosť bez kvapky benzínu, je to, čo robí z Atto 2 trhovú bombu.

Plug-in hybrid za cenu konvenčného hybridu

Prečo sa BYD Atto 2 DM-i stane skutočným prevratom pre európsky trh? Pretože spája túto špičkovú elektrickú kapacitu s bezkonkurenčnou cenou. Očakáva sa, že tento model vstúpi do segmentu B-SUV, ktorý je najžiadanejšou kategóriou na trhu. Bude to jediný plug-in hybrid v tomto segmente s takýmto dojazdom. Na základe cenovej stratégie BYD (ktorý potvrdil verzie DM-i pre všetky svoje modely) sa odhaduje, že Atto 2 by malo začínať s cenou okolo 25 000 eur. Avšak s rôznymi akciami, ktoré BYD už teraz ponúka, sa očakáva, že konečná cena pre zákazníka sa dostane na neuveriteľných 23 000 eur.

Trh s hybridmi čaká prevrat! Toto SUV dokáže prejsť 90 km bez kvapky benzínu a bude stáť len 23 000 eur. Je to najväčšia hrozba pre Toyotu a Daciu?

To znamená, že toto SUV, ktoré prejde 90 km bez kvapky benzínu, sa vyrovná Toyote Yaris Cross a Dacii Duster v ich konvenčných, menej sofistikovaných hybridných verziách. Za rovnakú cenu získate plug-in hybrid s výrazne väčšou batériou a schopnosťou jazdiť s nulovými emisiami v každodennej premávke, čo je pri spomínaných konkurentoch nepredstaviteľné.

Úspech BYD Atto 2 DM-i nebude stáť len na technológii a cene. Bude posilnený aj atraktívnym dizajnom a vhodnými proporciami, ktoré sú objektívne príťažlivé pre širokú verejnosť. Toto SUV má navyše primeranú 400-litrovú kapacitu batožinového priestoru, čo je plne konkurencieschopné v segmente mestských SUV.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!