zahrievacie kolo / Ford Ranger Wildtrak PHEV
Prvý pick-up medzi PHEV!

Ford Ranger je najpredávanejší pickup v Európe a teraz má na konte ďalšie prvenstvo. Je to totiž prvý plug-in hybridný pick-up na európskom trhu. A znamená to oveľa viac, než len fakt, že môžete na jedno nabitie prejsť až do 43 km iba na elektrickú energiu, a teda potichu, bez lokálnych emisií a s minimálnymi nákladmi.
Už len fakt, že na našom trhu je plugin hybridný pohon dostupný iba vo verzii Wildtrak s off-road paketom, značí, že plug-in hybridný pohon má aj ďalšie využitie.
Prináša totiž vyšší výkon, lepšiu kontrolu nad krútiacim momentom a hlavne vyšší krútiaci moment ako taký. Dovedna 697 Nm roztáča všetky štyri kolesá, a to je viac, než akýkoľvek Ranger doteraz. Pridajme k tomu robustný pohon 4 × 4, uzávierky diferenciálov a redukciu, a tento Ranger zvládne potiahnuť naozaj poriadny náklad a zvládnuť skutočne náročné trate. Na jeho terénnych schopnostiach sa nič nezmenilo. Brodivosť 800 mm zostala zachovaná, rovnako ako nájazdové aj prechodové uhly. Batéria je uložená bezpečne v upravenom rebrinovom ráme a nijako neznižuje svetlú výšku ani nosnosť auta.
Ďalšie využitie PHEV systému nájdete vtedy, keď Ranger používate naozaj na tvrdú robotu. Nemusíte so sebou nosiť nespratné a hlučné generátory. Ranger dokáže poskytnúť až 6,9 kW zo svojich dvoch 220 V zásuviek na korbe. Ford Ranger Wildtrak PHEV toho teda vie ešte viac než doteraz. Upravené naladenie podvozka kompenzuje vyššiu hmotnosť a stará sa o to, aby bol Ranger aj v tejto verzii maximálne vyvážený a komfortný. To bola aj doteraz jeho silná stránka. Napriek tomu, že ide o pick-up ukutý z potrieb a nárokov profesionálov, dokáže sa po šichte premeniť na skvelého gentlemana s vyberanými spôsobmi, kvalitnou hudbou vďaka audiosystému Bang & Olufsen, skvelým odhlučnením, pokročilým infotainmentom a komfortným podvozkom. Je pre ľudí, ktorí vyznávajú filozofiu „Work hard, play hard“ (tvrdo pracuj a riadne sa bav). Jeho cena sa začína na úrovni 58 413 €, pričom zaujímavosťou je fabrická predĺžená záruka na 5 rokov a 150 000 km.
„Krútiaci moment až 697 Nm: žiadny ford Ranger doteraz neponúkal viac!“
Stále Ford Ranger !
Plug-in hybridný pohon tu nie je iba na znižovanie spotreby. Podieľa sa aj na lepšom výkone a ďalej rozširuje využiteľnosť legendárneho Fordu Ranger. Trakčná batéria je umiestnená na korbe pod podlahou a nijako neobmedzuje využitie nákladového priestoru. Na korbu môžete stále naložiť takmer tonu materiálu a všetky terénne schopnosti zostali zachované. Redukčná prevodovka, uzávierka stredového aj zadného diferenciálu sú stále k dispozícii. V prevodovke je však aj elektromotor, ktorý dokáže do pohonnej sústavy dodať až 75 kW – okamžite, plynulo a ticho. To znamená, že pribudli lepšie reakcie na plyn a vyšší výkon keď sa treba dostať cez ozaj ťažký terén alebo potiahnuť riadne bremeno. Pribudla nová možnosť pohybovať sa v terénu úplne potichu, na čisto elektrickú energiu. Alebo využite energiu z batérie pre elektrické príslušenstvo na kempovanie, prípadne na napájanie výkonných pracovných pomôcok vďaka systému Pro Power Onboard. Pri pílení oceníte integrovaný meter a úchyty na svorky vo veku nákladového priestoru.
Do mesta aj do lesa
Ford Ranger vyniká nielen v pracovnom, ale aj v súkromnom živote. Nanovo vyladený podvozok poskytuje nevídaný luxus pri bežnej jazde. Odhlučnenie aj komfort pruženia sa dajú hravo porovnávať s lepšími SUV a technológie na palube sa aktívne starajú o vašu bezpečnosť, ale aj zábavu. Vďaka medzinápravovému diferenciálu ponúka Ford Ranger možnosť jazdiť s pohonom 4 × 4 aj na spevnených cestách, nie iba v teréne. Po nabití s ním môžete jazdiť bez lokálnych emisií a s nulovou spotrebou benzínu. Najpredávanejší pick-up v Európe má v rukáve ďalší argument vo svoj prospech.
Štandardne dodávané zásuvky s maximálnym výkonom 2,3 kW vám postačia na varenie a menšie spotrebiče. Na ťažkú prácu sú k dispozícii zásuvky s maximálnym výkonom 6,9 kW (3,45 kW a max 15 A každá zásuvka), ktoré obslúžia aj výkonné elektrické pracovné nástroje. Už žiadne nemotorné generátory. Energiu na vašu prácu poskytne rovno Ford Ranger.
- Motor: 2.3 EcoBoost
- Elektromotor: 75 kW
- Systémový výkon: 207 kW (281 k) a 697 Nm
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 s
- Svetlá výška: 235 mm
- Brodivosť: 800 mm
- Maximálny bočný náklon: 35°
- Predný nájazdový uhol: 30°
- Maximálna nosnosť: 940 kg
- Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu: 3 500 kg
- Maximálna hmotnosť súpravy: 6 500 kg
- Maximálne statické zaťaženie strechy: 350 kg
- Kapacita batérie (netto): 11.8 kWh
- EV dojazd: 43 km
- Čas nabíjania (3,6 kW): 3 h 30 min
- Čas nabíjania (220 V): 6 h 30 min

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.