Novinka
Nový Hyundai Ioniq 6: Takto radikálny facelift sme nečakali
Na nedávnom autosalóne Seoul Mobility Show 2025 predstavila kórejská automobilka Hyundai modernizovaný model Ioniq 6. Na prvých záberoch s prúdnicovou karosériou vidno tak výrazne zmeny, že automobil vyzerá ako nová generácia. Z radikálnej zmeny, jej hĺbky a rozsahu možno usudzovať, že s dizajnom aktuálneho modelu neboli mnohí spokojní. Ťažko povedať, či za touto zmenou stoja negatívne reakcie od zákazníkov alebo sa dizajn znepáčil niekomu z vedenia.
Futurizmus nahradila elegancia
Každopádne, nový model je výrazne prepracovaný a jeho futuristický vzhľad nahradili dospelejším. Automobilka nateraz nepredstavila verejnosti podrobnosti o technických zmenách, zatiaľ tak prinášame informácie o dizajne. Inžinieri kompletne „prekopali“ prednú, zadnú a bočnú časť. Hlavnou zmenou v prednej časti sú nové delené svetlá s úzkymi dennými svetlami. Hlavné svetlomety sú ukryté v nárazníku a „splývajú“ s čiernym pozadím. Nová je tiež kapota, ktorá je situovaná o niečo vyššie. Nový nárazník opticky rozširuje automobil.
Typickú prúdnicovú karosériu nechali dizajnéri aj modernizovanému modelu, ktorá má neprehliadnuteľný a nezameniteľný profil. Výrazne upravené detaily okolo však robia karosériu o niečo elegantnejšou a vyváženejšou. Tými je napríklad zvýšený čierny pontón, ktorý opticky odľahčuje boky, úplne nové nárazníky bez ohľadu na verziu či nové typy hliníkových diskov. Facelift hlavne prišiel o dvojité krídlo, ktoré nahradil jeden spoiler „ducktail“.
Klasické spätné zrkadlá nehľadajte
Výraznými zmenami si prešiel aj interiér. Po novom bude mať Ioniq 6 namiesto dvojramenného volantu trojramenný volant s decentne upraveným stredom a multifunkčným ovládaním. Dvere dostali nové obloženie, ktoré pôsobí hodnotnejšie. Dva 12,3″ displeje v tandeme pod spoločným krytom ostali bez zmeny. Prvé informácie zo Soulu hovoria, že digitálne spätné zrkadlá budú súčasťou sériovej výbavy.
Mierne prepracovaný bol aj stredový tunel. Kórejská automobilka Hyundai ponechala na stredovom tuneli klasické fyzické tlačidla na ovládanie klimatizácie a ventilácie.
N Line a ostrá verzia N
S vylepšeným modelom prichádza aj nová úroveň výbavy N Line. Tá bude obsahovať napríklad výrazné lesklé čierne prvky, predný nárazník v tvare krídel, čierne prahy (ktoré opticky znižujú profil auta). Lesklú čiernu farbu nájdeme tiež na zadnom nárazníku s dvojriadkovými parametrickými svetlami, na difúzore či na špecifických kolesách s aerodynamickými vložkami.
Vzhľadom na to, že súčasný model Ioniq 6 patrí k najaerodynamickejším sériovo vyrábaným automobilom na Zemi, bude zaujímavé sledovať, ako dizajnové zmeny na novom modely ovplyvnia jeho celkovú aerodynamiku. Terajší Ioniq 6 má hodnotu cx 0,21, no o novom modeli automobilka Hyundai neuviedla informácie.
Hyundai popri fotkách modernizovaného modelu zverejnil aj jednu výrezovú fotku. Tá potvrdzuje športový model N s prídavným pevným krídlom na veku batožinového priestoru a nápismi Ioniq 6 spolu s písmenom N. A to je k tejto verzii všetko. Žiadne podrobné informácie nie sú k dispozícii. Na bližšie špecifikácie a ceny nového Ioniq-u 6 si budeme musieť ešte počkať.

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk