Nové auto Volkswagenu jazdí na prekvapivé palivo. Je to najlacnejšie SUV
Poznáte toto nové auto Volkswagenu? Pravdepodobne nie, pretože nateraz nie je určené pre našu krajinu. Volkswagen sa čoraz viac zameriava na rozvojové trhy a najnovšie predstavil model VW Tera. Ide o kompaktné SUV, ktoré sa najprv dostane na brazílsky trh a neskôr aj do ďalších krajín, uvádza carscoops.com.
Nové auto Volkswagenu ako najlacnejšie SUV
Tento model je navrhnutý predovšetkým pre trhy v Južnej Amerike a Indii, kde bude konkurovať cenovo dostupnejším modelom, ako sú Fiat Pulse a Renault Kardian.
VW Tera bude najlacnejším SUV značky Volkswagen v Južnej Amerike a jeho cena bude nižšia ako u modelov T-Cross či Nivus. Automobilka tak cieli na segment, kde dominujú dostupnejšie modely konkurencie. Médiá píšu o očakávanej cene v prepočte na úrovni 17 až 22 tisíc eur.
Prekvapivé pravidlo pre STK ovplyvňuje pokuty aj poistky auta

Nové auto od Volkswagenu – na oficiálne plnohodnotné fotky si ešte musíme počkať. Zdroj: motor1.com
Trojvalec, jazdí na benzín aj etanol
VW Tera postavili na známej platforme MQB-A0, ktorá tvorí základ aj pre modely Polo a T-Cross. Pod kapotou sa nachádza 1,0-litrový trojvalcový motor s výkonom 116 k, ktorý môže byť poháňaný benzínom aj etanolom.
Prečo etanol? VW Tera navrhli Nemci pre brazílsky trh, kde tzv. flex-fuel motory predstavujú bežnú záležitosť. Etanol vyrobený z cukrovej trstiny je v Brazílii široko dostupný, lacnejší ako benzín a ekologickejší vďaka výrobe.
Prenos sily zabezpečuje šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka. Dizajnovo sa Tera podobá na existujúce SUV od Volkswagenu, konkrétne najviac na model Tiguan, avšak v kompaktnejšom prevedení.

Takto má vyzerať najlacnejší prírastok do rodiny SUV od Volkswagenu. Zdroj: motor1.com
Volkswagen Taigo bol podobný príbeh
VW Tera vyrobia v brazílskom závode Taubaté a v roku 2026 sa dostane aj na indický trh. Jeho uvedenie do Európy zatiaľ oficiálne nepotvrdili. Podobná situácia však nastala aj pri modeli VW Nivus, ktorý mimochodom neskôr premenovali na Taigo a s veľkým úspechom tiež uviedli na európskom trhu.
Len v Nemecku sa v roku 2024 predalo takmer 30 000 kusov VW Taigo. Takže jedno je isté. Ak bude VW Tera v rozvojových krajinách úspešný, rozhodne neradno vylučovať, že sa ho Volkswagen rozhodne ponúknuť aj európskym zákazníkom.