AKTUALITA
Nový Citroën C3 má slovenské ceny. Je batériová ë-C3 dostupným elektromobilom?
Novú generáciu modelu C3 sme vám predstavili pred pár mesiacmi a jej elektrickú verziu dokonca vlani v októbri. Pri premiére batériového modelu sa nechal koncern Stellantis počuť, že vďaka tomuto vozidlu uvedie na trh cenovo dostupný elektromobil, pričom modely so spaľovacími motormi mali byť ešte výrazne lacnejšie. Podarilo sa francúzskej automobilke priniesť na trh elektromobil s cenou pod 20 000 eur? Nie nepodarilo. Aspoň nateraz. Automobilka prisľúbila lacnejšiu verziu s menšou baterkou a časom tiež hybrid. Nemáme však zatiaľ žiadne informácie, kedy by sa mali objaviť na trhu. Aktuálne bol zverejnený cenník základnej C3 a ë-C3, tak sa na ne poďme pozrieť trochu bližšie.
Ceny a výbavy
Na začiatok sa pozrime na batériový model. Cena elektrickej C3 bola stanovená na 23 490 eur. Za túto čiastku dostanete základnú výbavu s názvom You. Na mestský automobil je pomerne slušná a nenáročnému vodičovi úplne postačí. V základe nájdete napríklad palubný počítač a ukazovateľ vonkajšej teploty, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, 12-V zásuvka, pomoc pri rozjazde do kopca, airbagy (vodiča, spolujazdca s možnosťou deaktivácie, bočné a hlavové) alebo zadné parkovacie snímače. Príplatkovú výbavu obmedzili len na predprípravu na rezervné koleso.
Pre „náročnejších“ zákazníkov výrobca zostavil výbavu Max. Navyše obsahuje napríklad zadnú lavicu delenú v pomere 1/3:2/3, disky z ľahkých zliatin (17″ Atacamite) alebo bezdrôtové dobíjanie pre mobil. Základný interiér neobsahuje veľký dotykový displej a má klasické otočné ovládače manuálnej klimatizácie. K tejto výbave si môžete dokúpiť len balíček Winter, ktorý obsahuje vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané čelné sklo, vyhrievaný volant a predné hmlové svetlá.
Cena začína na 27 490 eur. Vyobrazená elektrická C3 vo výbave Max, so sivou metalízou a príplatkovým paketom Winter má cenovku 28 790 eur. Batériová verzia má výkon 113 koní, maximálnu rýchlosť 132 km/h a dojazd podľa WLTP 320 km, so spotrebou 17,4 kWh/100 km.
Ak vám nevyhovuje elektrická verzia, máte k dispozícii aj klasický benzínový motor. Základnú výbavu You s benzínovým motorom 1.2 PureTech 100 S&S s výkonom 101 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou kúpite za 14 990 eur. Nami nakonfigurovaná C3 s červenou metalízou Elixir stojí 15 540 eur.

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk