Nový Nissan Qashqai e-POWER: benzínový motor už len poháňa ten elektrický

Nová generácia esúvečka od Nissanu bude mať svoju premiéru 18. februára, ale my odhaľujeme jeho vonkajší vzhľad už dnes.

Nissan Qashqai je pre európsky trh s automobilmi jedným z kľúčových modelov. Práve Qashdaq fakticky založil segment novej generácie kompakných SUV.

Je produktom dizajnérskeho centra značky Nissan v Londýne, prvýkrát ho verejnosť mohla vidieť na autosalóne v Paríži v roku 2006, od roku 2007 sa začal vyrábať a do konca rovnakého roka si model našiel cestu až k 100-tisíc majiteľom.

Skrátka, japonský Nissan zistil, čo vlastne Európania chcú a podnietil tým súčasný enormný záujem motoristov o crossovery a kompaktné SUV.

Teraz **čakáme na predstavenie úplne novej generácie Nissanu Qashqai**, ktoré je aivzované na 18. februrára 2021. Premiéra prebehne výlučne v online priestore, vzhľadom na stále akútnu pandémiu koronavírusu a ochorenia Covid-19.

**Autoviny.sk budú patriť medzi prvé motoristické tituly**, ktoré predstavia nový Qashqai v plnej kráse aj s podrobnosťami.

„*Priekopnícky crossover nastaví nový štandard v segmente s príťažlivým dizajnom, pokročilou technológiou a dynamickými jazdnými vlastnosťami*,“ láka výrobca vo svojej pozvánke na online predstavenie. A je pravda, že **na nový Qashqai máme veľmi vysoké očakávania**.

Za prvé, **automobilka musí dobehnúť konkurenciu**, ktorá prichádza s čoraz modernejšími a dizajnovo atraktívnejšími modelmi. Spomeňme nový Hyundai Tucson, ktorý sa vo svojej najnovšej generácii nadobro zbavil elegantného konvervatívneho charakteru a stavil všetky svoje karty na brutálnu modernu či priam futurizmus. Ten sa premietol ako do exteriéru, tak aj do interiéru.

Za druhé, **prísne nároky máme na motorizácie a pohony**. Európska únia je krutá, automobilky núti k nadľudským výkonom vo vedecko-technologickej oblasti, a preto sa my, motoristi, stretávame so spaľovacími motormi na hranici ich teoretickej maximálnej účinnosti, ako aj s perspektívnymi elektrickými pohonmi.

Nissan Qashqai novej generácie očakávane ponúkne teda nielen výrazne modernizovaný vonkajší vzhľad, ale aj zásadné vylepšenia pohony. Tie avizuje aj výrobca, vôbec **prvýkrát v Európe použije technológie e-POWER**.

Napríklad v Japonsku je tento pohon mimoriadne populárny už od roku 2016, odkedy sa objavil v modeli Note. Jedná sa o **reverzný hybridný pohon benzínového a elektrického motora** s výraznou mierou rekuperácie energie pri brzdení a spomaľovaní vozidla. Vraj nie je potrebné používať klasické brzdy tak, ako doteraz, pretože o prevažnú časť brzdenia sa stará práve rekuperácia. Namiesto kombinácie brzda-plyn pri konfigurácii s automatickou prevodovkou má vodič použivať hlavne akceleračný pedál.

Takáto technológia síce nie je v automobiloch nová, týka sa však predovšetkým elektromobilov. Lenže podstatným technologickým prvkom pohonu e-POWER je fakt, že **spaľovací motor nie je ten hlavný, nepoháňa samotné auto**. Jeho úloha spočíva v zachovávaní optimálnych otáčok a generovaní energie pre elektrický motor. Na rozdiel od podobnej technológie i-MMD od Hondy sa však auto s pohonom e-POWER vôbec nepoužíva spaľovací motor na pohon.

Zaujímavosťou riešenia e-POWER je tiež neho schopnosť fungovať v režime 4×4.

### Nový Nissan Qashqai

Nový Nissan Qashqai sa oficiálne ešte nepredviedol v plnej podobe, lenže zo zverejnených záberov detailov predných svetlometov a zo špionážnych fotografií z cestných testov už grafici z celého sveta vyhotovili vizualizácie nového Qashqaiu. Vyzerajú realisticky, pretože neobsahujú žiadne zbytočnosti alebo dizajnové úlety. Veď posúďte sami:


Okrem toho výrobca už stihol zverejniť video s upútavkou na nový model, z ktorého tiež môžeme vyčítať viac o jeho vonkajšom vzhľade:







Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk