Nová Kia XCeed podrobne: máme všetky technické údaje!

Mestský crossover so zadnými partiami v štýle kupé KIA XCEED je konečne oficiálne predstavený.
* Kia ponúka v segmente C viac modelov na výber ako ktorákoľvek iná automobilka.
* Priestor v kabíne a batožinovom priestore je porovnateľný s SUV, avšak v kompaktnejšej karosérii.
* **Každé sedadlo je vyššie** až o 42 mm oproti modelu Ceed.
* Vodičov zaujme jedinečným nastavením ovládania. Vďaka novým **hydraulickým dorazom** je jazda pohodlnejšia.
* Bude k dispozícii aj s prvým plne digitálnym 12,3-palcovým prístrojovým panelom **Supervision** (1 920 x 720 px).
* K dispozícii bude asistent **sledovania vozidiel v jazdnom pruhu** (LFA) – autonómna technológia riadenia „úrovne 2“, ktorá ovláda zrýchlenie, brzdenie a riadenie.
* Pohon zaisťujú motory prepĺňané turbodúchadlom. **Plug-in hybridný pohon bude k dispozícii neskôr**.
* Komponenty riadenia zostávajú rovnaké ako v modeli Ceed, hoci elektronická riadiaca jednotka (ECU) ovládajúca motor posilňovača riadenia je nanovo naladená.
* **Drive Mode Select** umožňuje vodičom nastaviť odozvu riadenia, reakcie plynového pedálu a v prípade modelov vybavených dvojspojkovou prevodovkou aj reakcie radenia prevodových stupňov. Na výber sú režimy „Normal“ a „Sport“.
* Predaj sa začne výhradne v Európe v treťom štvrťroku 2019 so zárukou na 7 rokov, 150 000 km.

### KIA XCEED – TECHNICKÉ ÚDAJE
#### Karoséria a podvozok
Päťdverový, päťmiestny mestský crossover so samonosnou celokovovou karosériou z vysokopevnej ocele. K dispozícii sú zážihové alebo vznetové troj- alebo štvorvalcové motory poháňajúce predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky.
#### Motory
**1,0-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 120 koní**
Typ Radový trojvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,0 litra, 998 cm3
Maximálny výkon 120 koní (88 kW) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
**1,4-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 140 koní**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,4 litra, 1 353 cm3
Maximálny výkon 140 koní (103 kW) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min.
**1,6-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 204 koní**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 591 cm3
Maximálny výkon 204 koní (150 kW) pri 5 500 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min.
**1,6-litrový vznetový motor Smartstream CRDi s výkonom 115 koní (low)**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 598 cm3
Maximálny výkon 115 koní (85 kW) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min. (6MT)
300 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min. (7DCT)
**1,6-litrový vznetový motor Smartstream CRDi s výkonom 136 koní (high)**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 598 cm3
Maximálny výkon 136 koní (100 kW) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 3 000 ot./min. (6MT)
320 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min. (7DCT)

#### Zavesenie a odpruženie kolies
Vpredu Plne nezávislé zavesenie kolies na pomocnom ráme so vzperami MacPherson, vinutými pružinami a plynovými tlmičmi, s priečnym stabilizátorom.
Vzadu Plne nezávislé zavesenie kolies na pomocnom ráme s dvojitými trojuholníkovými ramenami, vinutými pružinami a plynovými tlmičmi, s priečnym stabilizátorom.
#### Riadenie
Typ Hrebeňové s elektrickým posilňovačom
Pomer riadenia 12,7 : 1
Otáčky volantu od dorazu po doraz 2,44
Min. polomer otáčania 5,3 metra
#### Brzdy
Vpredu 305 x 25 mm vetrané kotúče (štandardné modely)
320 x 28 mm vetrané kotúče (modely 1,6 T-GDi)
Vzadu 272 x 10 mm plné kotúče
S ručnou brzdou, 284 x 10 mm plné kotúče pre modely s elektronickou parkovacou brzdou

#### Disky a pneumatiky
Štandardná výbava 16-palcové zliatinové disky kolies, pneumatiky 205/60 R16
Za príplatok 18-palcové zliatinové disky kolies, pneumatiky 235/45 R18
#### Rozmery (mm)
Celková dĺžka 4 395
Celková šírka 1 826
Celková výška 1 483/1 495
Rázvor 2 650
Predný previs 905
Zadný previs 840
Svetlá výška 174/184
#### Objem batožinového priestoru (litrov, VDA)
Za druhým radom 426
Za prvým radom 1 378

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk