Punto končí bez nástupcu! Čo bude ďalej?
Fiat Punto nepochybne patrí k najobľúbenejším a najznámejším modelom talianskej automobilky. P**rvá generácia s kódovým označením Project 176 bola predstavená v septembri 1993** a do predaja sa ešte koncom toho istého roka. Novinka si takmer okamžite získala priazeň verejnosti a v roku 1995 dokonca získala prestížne ocenenie Európske Auto roka. **Mestský hatchback vyrábali v troj- a päťdverovom prevedení, nechýbala ani...
Prečítať celé
Fiat Punto nepochybne patrí k najobľúbenejším a najznámejším modelom talianskej automobilky. P**rvá generácia s kódovým označením Project 176 bola predstavená v septembri 1993** a do predaja sa ešte koncom toho istého roka. Novinka si takmer okamžite získala priazeň verejnosti a v roku 1995 dokonca získala prestížne ocenenie Európske Auto roka. **Mestský hatchback vyrábali v troj- a päťdverovom prevedení, nechýbala ani ostrá verzia GT či dokonca kabriolet.**
Nástupca (Project 188) sa ukázal svetu na frankfurtskom autosalóne 1999 a vo výrobe vydržal až do roku 2011. Od roku 2005 ho dokonca v srbskej Kragujevaci v licenciu vyrábala Zastava. **Tretia generácia, ktorá dostala štýlové meno Grande Punto, však bola predstavená už v roku 2005 a vo výrobe sa vďaka faceliftom udržala dodnes – neuveriteľných 13 rokov.** Modernizácie menili aj názov auto a z Grande Punta sa neskôr stalo Punto Evo, z Punta Evo opäť Punto, ktoré môžete na slovenskom trhu stále kúpiť ako nové.
Predaje však dlohodobo stagnujú, a preto sa výroba tohto modelu má v najbližších mesiacov definitívne ukončiť. **Fiat v Európe nemá nástupcu a automobilka si bude musieť poradiť s päťstovkami a ľudovými modelmi Tipo.** Riešením by mohla byť európska verzia modelu Argo pre Latinskú Ameriku, ktorá vyzerá fakt dobre. Hovorí sa tiež o tom, že **nástupcom Punta bude päťdverová verzia modelu 500 s označením Gardiniera, ktorá by sa na trh mala dostať až v roku 2020.**
Taliani rozhodujú o ďalšom osude značky Fiat.