Vedeli ste, že aj Japonci majú svoj Rolls-Royce? Vyrába ho Toyota!

Luxus po japonsky!
Vydané  Text: 

O Toyote Century ste s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy nepočuli. Tento model sa však v Japonsku vyrába už od roku 1967! Ide o vlajkovú loď značky Toyota, ktorá na ostrovoch konkuruje tým najluxusnejším značkám! Zaujímavé tiež je, že za posledných 50 rokov sa vystriedali len dve generácie a tú tretiu uvidíme na najbližšom autosalóne v Tokiu.


Nová generácia ostane verná tradíciám predchádzajúcich modelov hlavne po dizajnovej stránke. Z niektorých uhlov nám Century pripomína Rolls-Royce Phantom. Môžu za to obdĺžnikové predné svetlomety, na chróm bohatá mriežka chladiča či výrazný C-stĺpik. Aj keď navonok pôsobí novinka ako retro výstrelok, ponúkne najmodernejšie technológie. Zatiaľ automobilka nezverejnila všetky detaily. Vieme ale o LED adaptívnych svetlometoch, špeciálne vyladenom odpružení či o systéme, ktorý redukuje okolité zvuky.


O dokonalý komfort sa v zadnej časti postarajú dve samostatné sedadlá oddelené centrálnou opierkou. V nej nájdete aj veľký LCD displej, pomocou ktorého je možné nastaviť sedadlá či ovládať klimatizáciu a zvukový systém. Pasažierom poslúžia aj výklopné stolíky či svetlo na čítanie. Century má pod kapotou poctivý päťlitrový osemvalec, ktorý už ale kombinujú aj s hybridnou technológiou. Ďalšie technické údaje zatiaľ automobilka nezverejnila. Toyota však tvrdí, že nová generácia má ponúknuť najnižšiu spotrebu vo svojej triede.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.