Peugeot 508 GT 1.6 PHEV 225k e-EAT8

Test: Koľko prejde PEUGEOT 508 PHEV na elektrinu a je dosť veľký pre rodinu?

Vraj čo je dobré, to netreba meniť, hovorí istá múdrosť. A tak modernizácia modelu 508 priniesla oživenie, ktoré snáď ani nebolo potrebné. Napriek tomu pri dôslednejšom skúmaní facelift rozpoznáte a oceníte. Platí to aj pre ponuku motorizácií?

Vydané  Text: 

Slovenská ponuka modelu 508 je zostavená vskutku netradične. Na výber máte buď výkonný naftový motor 1.5 BlueHDi, alebo Peugeot 508 PHEV v troch výkonnostných verziách. Základom je najvyšší systémový výkon 133 kW (180 k), nasleduje nami testovaný 165 kW (225 k) a vrcholom ponuky je model 508 PSE s príznačnými krikľavo zelenými akcentmi a maximálnym výkonom pohonu 265 kW (360 k) s dvomi elektrickými motormi.

Chýbajúca ponuka konvenčného hybridu, mild-hybridu či „čistého benzínu“ avizuje vyššie cenové relácie, na ktoré však musíme nahliadať z vyššej perspektívy. Iba máloktorý model už v základnej výbave ponúka tak veľa ako práve model 508 a v nami testovanej strednej výbave GT sa už poriadne zahráva s citom aj rozumom potenciálneho zákazníka.

Plug-in hybrid s dvomi koncovkami výfukov

Počas jazdy vodiča aj spolujazdca totiž pohltí moderný interiér s koncepciou i-Cockpit, ktorý umiestňuje zobrazovacie prvky až na úroveň očí a umožňuje nízky posed. Čalúnenie ergonomických sedadiel v alcantare, veľký dôraz na kvalitu detailov, nápadité moderné grafické vyhotovenie prístrojového panela aj infotainmentu na stredovom displeji, to všetko prospieva dojmu, že šoféruje auto ako zo sci-fi.

V porovnaní s konkurentmi má Peugeot 508 pocitovo menší interiér, pretože má nízky posed a vysoko uložené zobrazovacie prvky. V skutočnosti je tu však dosť miesta aj pre robustnejšie postavy.

Inzercia

Inzercia

Sedenie vzadu priestorom zvlášť nevyniká, ale pre štvorčlennú rodinu je to stále primerane veľké auto.

Inzercia

Technologické zázemie plug-in hybridného pohonného ústrojenstva Peugeotu 508 znamená zosúladenie síl benzínového motora 1.6 PureTech s elektrickým motorom, ktorý dosahuje maximálny výkon 81 kW.

Ako vodič máte možnosť vybrať si z jazdných profilov Sport, Hybrid a Electric. V elektrickom režime pri plne nabitej batérii počítač avizuje dojazd asi len 38 kilometrov, je to odhad priemeru, ktorý počíta aj s vysokými rýchlosťami, keďže elektrický motor poháňajúci predné kolesá dokáže fastback rozbehnúť až na 135 km/h.

Zatiaľ čo benzínová nádrž má 41 litrov, elektrický pohon čerpá energiu z neveľkej lítium-iónovej batérie s kapacitou 12,4 kWh.

Podľa metodiky WLTP sa maximálny elektrický dojazd pohybuje na úrovni 49 až 73 kilometrov, čo pôsobí príliš optimisticky. Na naše prekvapenie Peugeot tento údaj obhájil aj počas nášho testu.

Test reálnej spotreby v meste

My sme elektrický dojazd otestovali v Bratislave, kde sme pre časté zastavovanie a spomaľovanie jazdili priemernou rýchlosťou 36 km/h so zapnutým vyhrievaním interiéru.

Pri použití výhradne elektrického pohonu sa Peugeot prepol do režimu Hybrid a naštartoval benzínový motor až po prejdení 57 kilometrov, čo považujeme za skvelú hodnotu.

Plug-in hybrid dáva zmysel vtedy, keď ho môžete nabíjať doma. V opačnom prípade bude nabíjanie trvať príliš dlho, aby ste ho reálne využili.

Plug-in hybrid v podaní Peugeotu 508 naozaj funguje ako elektromobil. Slabinou plug-in hybridnej päťstoosmičky však naďalej ostáva pomalé nabíjanie maximálnym výkonom 22 kW, prípadne s palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW.

Za zmienku pritom stoja jazdné vlastnosti v elektrickom režime, kedy má tento moderný fastback solídnu dynamiku, presné reakcie aj so značne preposilovaným riadením a príjemne naladený podvozok, ktorý dopraje komfort aj napriek nízkemu posedu a malej svetlej výške.

TECHNICKÉ ÚDAJE PEUGEOT 508 GT 1.6 Plug-in Hybrid 225k e-EAT8

  • Spaľovací motor: benzínový R4, 1 598 cm³, Výkon: 110 kW (150 k) pri 6 000 ot./min., Krútiaci moment: 300 Nm pri 3 000 ot./min
  • Elektrický motor: 81 kW (110 k), 170 Nm, Krútiaci moment: 320 Nm pri 500 – 2 500 ot./min
  • Systémový výkon: 165 kW (225 k), Systémový krútiaci moment 360 Nm
  • Pohon a podvozok: automatická 8° prevodovka, pohon predných kolies, vpredu pseudo MacPherson, vzadu multilink
  • Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením
  • Pneu: 215/55 R17
  • Batožinový priestor: 487/1 537 dm³
  • Rozmery: 4 750 × 1 859 × 1 403 mm, rázvor 2 793 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť: 1 811/2 280 kg,
  • Objem nádrže: 41 l
  • Kapacita akumulátora: 12,4 kWh
  • Najvyššia rýchlosť: 250 km/h (135 km/h v režime Electric)
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,8 s
  • Spotreba (WLTP): 6,2 – 6,5 / 1,3 – 1,6 l /100 km Elektrický dojazd: 49-73 km
  • Emisie CO₂: 140 – 146 / 28 – 36 g/km
  • Cena od/testované auto: 46 990 €/48 390 €
  • Konkurenti: Škoda Superb, VW Arteon, Mazda6

Test Peugeot 3008: Elegancia a inovácia v jednom




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk