Porovnávací test

Vyskúšali sme obe autá roka, Mercedes Triedy E aj Hondu CR-V. Sú príkladom skvelej kvality z Nemecka a Japonska

Auto Roka Slovensko má dvoch víťazov, Hondu CR-V a Mercedes-Benz Triedy E. Viete prečo?

Vydané  Text: 

Koncom apríla sa uskutočnil galavečer ankety Auto Roka Slovensko, na ktorom organizátor za účasti predstaviteľov odbornej novinárskej obce a zástupcov automobiliek odhalil výsledky hlasovania verejnosti a odbornej poroty. Členom odbornej poroty bol aj náš kolega Martin Šebesta z časopisu auto motor a šport, ktorého fascinujúce cestopisy a trefné testy motocyklov a automobilov nájdete aj na Autovinách.

V nevšedne napätom a tesnom súboji o hlasy a body sa napokon o titul Auto Roka Slovensko zaslúžili dva automobily: nová Honda CR-V ako voľba verejnosti a nová generácia vozidiel Mercedes-Benz Triedy E ako víťaz odborných testov motoristických novinárov.

Do ankety sa zapojilo prekvapivo veľké množstvo respondentov, až 27 876, z ktorých náhodne vybraní získali vecné a zážitkové ceny. I

Odborná porota si za svojho víťaza zvolila Mercedes-Benz Trieda E, ktorý získal celkovo 54 bodov a porazil tak náročnú konkurenciu v podobe modelov Kia EV9 (2. miesto), Volvo EX30 (3. miesto), či Honda CR-V, BMW radu 5/i5, Toyota Prius, Hyundai IONIQ 6 a Volkswagen I.D.Buzz. V rovnaký večer boli vyhlásené aj výsledky sesterskej ankety, kde si svojho víťaza vyberala verejnosť prostredníctvom internetového hlasovania. Za svoje Auto Roka Slovensko si verejnosť zvolila SUV Honda CR-V, za ktoré hlasovalo 6 103 ľudí. V tesnom závese sa umiestnil Mercedes-Benz Trieda E s počtom 5 430 hlasov a BMW radu 5/i5 s počtom 5 231 hlasov.

My sme v uplynulom období mali možnosť otestovať takmer všetky zmienené automobily, vrátane víťazných modelov Honda CR-V a Mercedes-Benz Triedy E a v tomto príspevku vám sprostredkujeme dojmy, ktoré v nás zanechali. Kuriozitou je, že Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC sme testovali práve v týždni, keď prebiehali aj jeho novinárske testy na okruhu Slovakia Ring. Prekvapilo nás, že keď sa Mercedes z početných testov vrátil, ubudlo z nádrže iba veľmi málo paliva – Mercedes sa preukázal ako veľmi efektívny.

Voľba odbornej poroty: Mercedes-Benz Triedy E

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC v redakčnom teste AUTOVINY.sk (foto: Erik Stríž)

Mercedes-Benz Triedy E vo verzii sedan sa na Slovensku predáva od 64 536 € v celkovo ôsmich motorizáciách. Chýba snáď iba čisto elektrická verzia, ktorú výrobca ponúka ako model EQE.

Naftový plug-in hybrid E 300 de v konfigurátore figuruje s cenovkou 74 616 €, pričom nami testovaný variant s pohonom všetkých kolies 4MATIC vychádza o necelú tisícku viac, 75 456 €.

Inzercia

Naftový plug-in hybrid je vôbec dobrým systémom pohonu, pretože kombinuje moderný čisto elektrický pohon s dojazdom na úrovni 100 km s naftovým štvorvalcom s nízkou spotrebou. Na veľkom GLE sme sa zo spiatočnej cesty do Chorvátska vrátili s polovicou nádrže.

Na Mercedese Triedy E aktuálnej generácie oceňujeme vysokú kvalitu interiéru, priestorové pomery a tiež skvelé zvládnutý softvér. Operačný systém od Mercedesu je nielen pekný, ale najmä funkčný, rýchly a dá sa naň spoľahnúť. Vo veľkej miere ovplyvňuje atmosféru za volantom, pretože uľahčuje šoférovanie tým, že nevyžaduje si zvýšenú pozornosť.

Inzercia

Mercedes-Benz E 300de 4MATIC (test 2024)

Pohľad na predný interiér: Dvojica obrazoviek je výborne čitateľná a v prípade Mercedesu nám vôbec neprekáža minimalizmus vo vyhotovení ovládačov. Všetko podstatné totiž vodič môže ovládať aj priamo z volantu. Mercedes-Benz E 300de 4MATIC (test 2024)

Na Mercedese Triedy E sme počas testu ocenili aj zmienený interiér, pretože ten tvoril príjemnú atmosféru na palube, ale najmä úžasné jazdné vlastnosti. Keď človek prejde niekoľko kilometrov v tejto limuzíne, uvedomí si, že rozdiely medzi triedami a vôbec automobilmi sú naďalej priepastné. V prípade nami testovaného modelu sme mali možnosť konfigurovať nielen komfort podvozka, ale aj regulovať svetlú výšku, čím možno na horších cestách docieliť o niečo dlhší zdvih a mäkšie dorazy.

Oplatí sa zmieniť kultivovaný chod naftového štvorvalca, presné riadenie, ktoré si vyžaduje iba málo úsilia, priam nádherne precízny podvozok a nevšednú stabilitu v zdanlivo akejkoľvek situácii. Diaľničný koráb, ktorý si hravo poradí s cestou akejkoľvek kvality.

Voľba verejnosti: Honda CR-V

Honda CR-V PHEV v redakčnom teste AUTOVINY.sk (foto: Erik Stríž)

Aktuálna generácia Hondy CR-V je voľbou verejnosti z celkom pochopiteľných dôvodov. Je to kvalitné japonské auto význačné svojou spoľahlivosťou. Nie je to prémiovka, napriek tomu jej dizajn a tiež interiérový priestoru zodpovedajú vyššiemu štandardu. Napokon je v predaji s pohonmi, ktoré vynikajú nízkymi prevádzkovými nákladmi a v prípade nami testovanej verzie plug-in hybrid dokáže jazdiť skoro zadarmo.

Interiér v čierno-čiernej schéme možno nevynikne na fotografiách, ale naživo na vás zapôsobí. Má na to všetky predpoklady: povrchové materiály sú príjemné a pôsobia odolne, priestorové pomery sú nadštandardné, atmosféra v interiéri príjemná vďaka veľkorysému presvetleniu strešným oknom. Vodič má k dispozícii ovládacie tlačidlá na stredovej konzole i volante, všetky majú ideálny zdvih aj odozvy, čo prospieva ergonómii a bezpečnosti. Honda venovala v aktuálnej generácii svojich vozidiel vysokú pozornosť práve kvalite vyhotovenia, a tak modely CR-V, ZR-V aj Civic môžeme smelo porovnávať aj s takým Lexusom. Japonská elegancia a zmysluplnosť.

Honda CR-V aktuálnej generácie poteší zvlášť komfortným naladením podvozka, a tak je jazda na veľkom SUV príjemná pre celú posádku. Spoza volantu síce pociťujete, že šoférujete veľké auto, a dlhá kapota umocňuje dojem „plavby na ceste“, pocit kontroly je však stále na dobrej úrovni. Riadenie nie je veľmi tuhé ani strmé, preferencia pokojnej jazdy je evidentná. Pohon sa správa predvídateľné, je prevažne tichý a zvlášť na diaľnici sa automobil prejavuje priam ideálne.

Honda CR-V sa na Slovensku predáva od 45 990 € ako full hybrid e:HEV a ako plug-in hybrid e:PHEV od 55 990 €. Plug-in hybrid disponuje iba pohonom 2WD, zatiaľ čo hybrid môžete získať s pohonmi 2WD aj 4WD. Obe verzie pritom ako východiskový motor využívajú 2.0 i-MMD s max. výkonom 135 kW a automatickú prevodovku.

Porovnávame sotva porovnateľné

Plug-in hybridný sedan a plug-in hybridné SUV: ktoré je lepšie? To je nešťastne položená otázka. Musíme uznať, že automobily sa vzájomne líšia osobnosťou, karosériou aj cenovými reláciami, spájajú ich však niektoré faktory; napríklad vyladené jazdné vlastnosti, precízne spracované interiéry, vysoká efektívnosť pohonov a tiež nespochybniteľne vydarený dizajn.

Ak sa na prvý pohľad zdá, že nesúlad medzi voľbou novinárov a verejnosti nedáva zmysel, po našej skúsenosti tomu rozumieme. Nemožno povedať, či je lepšia Honda alebo Mercedes-Benz, pretože napriek niektorým spoločným menovateľom sú to celkom rozdielne vozidlá. Pre záujemcov o kúpu však máme dobrú správu: nech si vyberiete ktorýkoľvek model, spravíte vždy dobré rozhodnutie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk


ODPORÚČANÉ