Prvá jazda

Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave.
Prikladáme aj slovenské ceny.
Vydané  Text: 

Ako je to v dnešnej modernej dobe už skoro pravidlom, Tiguan novej generácie mal najprv digitálnu svetovú premiéru, potom sa spolu so statickou premiérou spustil jeho predpredaj a až následne sa uskutočnili prvé jazdy pre médiá. Tie potvrdili, že aj kto si ho objednal naslepo, neurobil chybu.

Viete, odkiaľ má Tiguan svoje meno? Je to umelé slovo, ktoré vzišlo v roku 2007 z ankety čitateľov najväčšieho nemeckého motoristického časopisu.

Skladá sa z prvej polovice slova tiger a druhej polovice slova leguan. A skutočný Tiguan má s pomalým jašterom málo spoločného. Zato sa so silným hryzom tigra už roky drží na špičke hitparád SUV a niekoľko rokov za sebou je celosvetovo najpredávanejším modelom značky Volkswagen.

Inzercia

Inzercia

V časoch ochabovania záujmu zákazníkov o elektromobily je nositeľom nádejí a budúcim favoritom štatistík predaja.

Predpokladom je, aby sa nová generácia opäť trafila do zlatého rezu SUV. Čisto formálne to aj robí. Do dĺžky podrástla o 30 milimetrov, výška a šírka sú rovnaké. Čiže osvedčený formát, nie príliš veľký a predsa príjemne priestranný.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Takže neprináša nič nového? Nie celkom, lebo prichádza s niekoľkými novinkami. Ako napríklad voliteľný adaptívny podvozok, ktorého tlmiče majú prvý raz vo VW dvojventilovú konštrukciu. To na pohľad neznie veľmi revolučne, ale podvozok označený ako DCC Pro vyniká prvotriednou kontrolou pohybov karosérie, účinným tlmením bočného nakláňania a veľmi vysokým komfortom pruženia.

Pochopiteľne, podvozok nemôže celkom vykompenzovať pomerne nevhodné fyzické predpoklady karosérie typu SUV. Pri veľkých kolesách ešte cítiť krátke vlny na povrchu cesty a napriek všetkým dynamickým schopnostiam sa Tiguan s presným riadením nakoniec začne posúvať do nedotáčavosti.

Skrátka, SUV napriek písmenu S v označení druhu v skutočnosti nie je športové auto. Ale pri vozidle pre každého to tak má byť.

Komu je verzia R-Line (červená karoséria) príliš agresívna, môže si zvoliť civilnejšie ostatné verzie výbavy s decentnejším imidžom.

Pohony pripravené na transformáciu autopriemyslu

Ponuka motorov sa začína novým prepracovaným mild-hybridom 1.5 eTSI s výkonnejším 48-voltovým štartovacím generátorom pripojeným k spaľovaciemu motoru drážkovaným remeňom. Pri rozjazde výkonom približne 14 kW podporuje benzínový motor, ktorý má oproti predchodcovi aj zdokonalený softvér vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení a turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny.

Pri testovacích jazdách bol k dispozícii aj nový plug-in hybrid – v slabšej verzii so systémovým výkonom 150 kW (204 k).

Pohľad pod prednú kapotu s výraznými oranžovými káblami – svedčia o elektrifikácii pohonu.

Elektrina posilňuje

Pohon označený 1.5 eHybrid teraz pozostáva z benzínového štvorvalca 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 85 kW integrovaného v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. A obidva motory spolupracujú nanajvýš harmonicky. Rozjazd je svižný a úplne plynulý, automatické radenie prevodovky ani v elektrickom režime takmer necítiť a ak treba, Tiguan dokáže suverénne šprintovať.

Nová, väčšia batéria hybridného pohonu pred zadnou nápravou má teraz kapacitu 19,7 kWh, čo má stačiť na elektrický dojazd približne 100 kilometrov. Finálna homologácia ešte neprebehla, takže oficiálne hodnoty zatiaľ nie sú k dispozícii.

Nové je aj to, že nabíjací výkon na verejných staniciach so striedavým prúdom (AC) a domovom wallboxe je teraz 11 kW namiesto 3,7 kW predchádzajúcej generácie. A ako bonus prvý raz umožňuje aj zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) výkonom až do 50 kW. To znamená, že batériu dobijete z 10 na 80 percent SOC za 23 minút.

Alternatívne bude k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor 2.0 TSI a turbodiesel 2.0 TDI, obidva v dvoch výkonových verziách. Oba najvýkonnejšie benzínové motory a špičkový turbodiesel sa štandardne kombinujú s adaptívnym pohonom všetkých kolies a všetky motory dostali dvojspojkovú prevodovku DSG.

Verzie s pohonom všetkých kolies môžu ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 2 300 kilogramov.

Interiér v novom šate

Či sa v interiéri odohrala revolúcia alebo evolúcia, záleží od uhla pohľadu. Zákazníkom, ktorí si vymieňajú Tiguan druhej generácie za nový, možno budú chýbať niektoré fyzické ovládacie prvky a páka prevodovky na stredovom tuneli.

Zákazníci prichádzajúci z modelových radov Golf, alebo ID.3/4/5, sa potešia z rýchlejšieho, ľahšie ovládateľného systému infotainmentu MIB4.

Stlačením otočného ovládača na stredovom tuneli môže vodič prepínať funkcie ako nastavenie hlasitosti infotainmentu, jazdných režimov a farby ambientného osvetlenia. Top sú sedadlá ErgoActive aj batožinový priestor.

Jednoznačne vynikajúce sú ultra komfortné sedadlá ErgoActive s masážnou funkciou a opäť volant so skutočnými tlačidlami namiesto dotykových plôch. Aj interiér s mäkkými plastami pôsobí oproti predchodcovi kvalitatívne hodnotnejšie.

Na zadných sedadlách je ešte o chlp viac miesta ako v už beztak veľmi priestrannom predchodcovi. Veľký batožinový priestor sa vyznačuje zvyčajnou funkčnosťou VW s praktickými upínacími prvkami a vo vozidlách vybavených benzínovými a naftovými motormi výškovo nastaviteľnou dvojitou podlahou. Plug-in hybrid tam má palivovú nádrž a trochu miesta na nabíjací kábel a povinnú výbavu.

A ako je to s cenou? Najlacnejší Tiguan 1.5 eTSI s výkonom 96 kW (130 k) je v základnej výbave o 4 600 € drahší ako predchodca druhej generácie. Za to má navyše napríklad prevodovku DSG, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, infotainment s veľkým 32,8 cm displejom a možnosťou dodatočnej aktivácie navigácie, špičkový digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro, viac asistenčných systémov a viac komfortných prvkov.

To vyzerá na ďalšie stopy po zuboch na prvom mieste predajnej štatistiky.

Motorizácie vyhradené pre nový VW Tiguan so slovenskými cenníkovými cenami:

  • 1.5 eTSI 96 kW (130 k), 220 Nm, 31 990 €
  • 1.5 eTSI 110 kW (150 k), 250 Nm, 37 190 €
  • 2.0 TSI 4Motion 150 kW (204 k), 320 Nm, 41 590 €
  • 2.0 TSI 4Motion 195 kW (265 k), 400 Nm, 49 290 €
  • 1.5 eHybrid 110 kW (150 k), 250 Nm, 43 690 €
  • 1.5 eHybrid 130 kW (150 k), 250 Nm, cena neuvedená
  • 2.0 TDI 110 kW (150 k), 360 Nm, 39 390 €
  • 2.0 TDI 4Motion 142 kW (193 k), 400 Nm, 48 790 €
  • uvedené sú cenníkové ceny, na Slovensku do 31. 3. 2024 poskytuje importér na túto cenu uvádzací bonus 2 000 €

Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross

Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu

 









Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.