Smarthodinky: radšej do fitka ako do auta? Testovali sme Xiaomi Watch S1, aby sme to overili

Zaujímalo nás, či sú inteligentné hodinky dosť dobré na to, aby mohli poslúžiť aj motoristom ako praktická pomôcka.
Vydané  Text: 

V uplynulom nedeľníku sme pre vás pripravili [recenziu smartfónu Samsung Galaxy Flip 4](https://www.autoviny.sk/testy/124163/recenzia-samsung-galaxy-z-flip-4-moderne-vecko-je-extremne-zaujimavym-telefonom-dostane-takmer-kazdeho) od kolegu Davida Hecla. Tento víkend sa pozrieme na inteligentné hodinky, ktoré nám do redakčného testu zapožičali zástupcovia značky Xiaomi na Slovensku. ✅ **Recenzie elektroniky zverejňujeme v rámci našej off-topic kategórie EXTRA. V časopise auto motor a šport je rovnomenná príloha každý mesiac zameraná na inú tému, ktorá nemusí nutne súvisieť s motorizmom. V denníku AUTOVINY.sk sa kategória EXTRA sústreďuje práve na technológie, inovácie a recenzie elektroniky**. Xiaomi Watch S1 patria medzi najatraktívnejšie smarthodinky na trhu. V predaji sú vo verzii GL a ako športovejšie Active. Zaujímalo nás, či sú inteligentné hodinky dosť dobré na to, aby mohli poslúžiť aj motoristom ako praktická pomôcka, no vzali sme ich aj na náročný tréning, kde sme mienili overiť ich schopnosť monitorovať športové výkony. Naše zistenia možno mnohých sklamú, hoci hodinky sú nepochybne úžasným kúskom modernej techniky. Čítajte našu recenziu Xiaomi Watch S1 ďalej. ### Prečo inteligentné hodinky? Smarthodinky, alebo všeobecne nositeľná elektronika, je stále rýchlo rastúci segment elektroniky, ktorý má pred sebou veľmi svetlú budúcnosť. Zdá sa, že tieto malé počítače na zápästiach medzičasom významne rozšírili svoje využitie a aktuálne môžu byť plnohodnotnými predĺženými rukami smartfónov. Existuje predpoklad, že môžu byť užitočné aj pre vodičov automobilov či motocyklov, ktorí môžu mať dôležité notifikácie z mobilného telefónu doslova poruke. Stále je dosť motoristov, ktorí v autách nemajú infotainment s Bluetooth, pre nich by teoreticky mohlo byť užitočné zadovážiť si smarthodinky s cenou okolo 170 eur. Obstojí tento predpoklad aj v realite? ### Skvelý prvý dojem Samotné hodinky Xiaomi Watch S1 GL sú naozaj pekný produkt, už pri prvom kontakte s nimi si musíte všimnúť kvalitné robustné vyhotovenie tela, precízny finiš povrchov aj hrán a celkovo veľmi dobrý dojem, ktorým pôsobia.
Displej je veľký tak akurát pre pánske zápästie, ale určite sa bude páčiť aj mnohým dámam. Mne osobne tá veľkosť vyhovovala úplne, hoci hmotnosť ma pomerne skoro začala obťažovať. Koniec koncov, telo je kovové, vnútri je počítač s batériou a ešte k tomu displej. Je to dotykový AMOLED displej s uhlopriečkou 1,43 palca s vrstvou zafíru, ktorý s nevšednými detailmi zobrazí akúkoľvek fotografiu. Navyše, obrazová technológia zobrazuje čiernu skutočne čiernou, takže v noci a s minimalistickým zobrazením vidíte skutočne len tú svetlú grafiku na dokonale čiernom pozadí. Nastaviť si viete aj intenzitu osvetlenia, prípadne ju ponechať na automatike. Poteší, že hodinky sú vodotesné a prachuvzdorné, zafírové sklíčko má byť extrémne odolné pred poškriabaním, takže nebudete musieť hodinky skrývať do nevzhľadných obalov, ako to robia majitelia hodiniek Apple Watch.
### Tak trochu osobný lekár a tréner na zápästí Z hľadiska funkčnosti sú Xiaomi Watch S1 vybavené naozaj bohato. S mobilom sa spájajú cez Bluetooth aj Wi-Fi, majú aj NFC pre bezkontaktné platby (len Mastercard), kapacita batérie je 470 mAh, reálna výdrž viac ako týždeň (oficiálne až 12 dní). Batéria sa dá nabíjať bezdrôtovo a dokonca aj cez mobil, ak ten podporuje funkciu reverzného toku energie. Hodinky vedia merať až 117 športových aktivít a niektoré základné aktivity aj automaticky, hoci pri mojom rôznorodom workoute v posilňovni nedokázali spoľahlivo určiť typ aktivity. Počas týchto aktivít vedia hodinky merať odbehnutú vzdialenosť pomocou lokalizačných technológií GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo a QZSS, počítať kroky, orientačne vypočítať spálené kalórie, ale aj taký srdcový tep, okysličenie krvi, úroveň stresu či kvalitu spánku. Všetky tieto funkcie asi iba málokto využije, no je dobré, že sú tu.
Viem si dosť dobre predstaviť, že pre mnohých bude dôležitá najmä kombinácia krásneho dizajnu, počítania krokov a sledovania srdcového tepu. ### Prínos pre každodenný život Potešilo ma, že po vybalení z krabice nebolo potrebné spraviť nič náročné, aby som hodinky uviedol do prevádzky. Stačilo si do mobilu nainštalovať aplikáciu Mi Fitness a bezdrôtovo spojiť hodinky s mobilom. A je to! Potom už len vybrať si obľúbený motív ciferníka a mohol som hodinky nosiť a využívať. Počas dvoch týždňov som hodinky nabíjal iba raz, takže v tomto ohľade nemám absolútne žiadny dôvod na kritiku. Pôvodne som očakával, že hodinky poslúžia ako predĺžená ruka smartfónu, teda to, že budem môcť nielen zobrazovať notifikácie, ale aj reagovať priamo cez displej hodiniek. To však možné nie je – notifikácie a správy môžete iba zobraziť. Dokonca tu nie sú ani prednastavené odpovede, ktoré by ste potvrdili zopár kliknutiami na displej. Keď som hodinky nosil počas tréningu, vo väčšine času mi v podstate neprekážali. Až keď som začal so vzpieraním, doslova mi bránili v pohybe zápästia a vtedy som ich musel zložiť. Ak som sa snažil vydržať to s nimi, neustále mi vibrovali, pretože som nechtiac stláčal dve funkčné tlačidlá na pravom boku. Ak sa teda venujete silovému tréningu, použitie týchto hodiniek (a zrejme akýchkoľvek iných) by ste mali ešte zvážiť.
Čo ma zaujímalo najviac, bolo použitie hodiniek v aute. Moderné infotainmenty s Bluetooth vedia z mobilu prenášať aj notifikácie a správy, takže vtedy nie je dôvod prenášať túto funkciu na smarthodinky na zápästí. Ale ak máte v aute jednoduchšie rádio s Bluetooth, vtedy sa cez neho prenášajú iba hovory a hodinky môžu mať opodstatnenie. Zvlášť v prípade, keď v aute nemáte ani ten Bluetooth. Je pravda, že mať notifikácie takto priamo na ruke môže byť šikovné, pretože v okamihu vidíte, o čo ide. Hodinky majú vstavaný reproduktor aj mikrofón, môžete cez ne telefonovať, čo je opäť pridaná hodnota. Je však otázne, či nie je praktickejšie použiť jednoducho telefón nastavený na hlasitom odposluchu upevnený do držiaka. ### Významnejší nedostatok Počas slnečného dňa som odhalil nepriaznivú vlastnosť hodiniek, ktorá podľa môjho názoru značne limituje ich použiteľnosť za volantom – pod priamym slnečným svetlom je obraz slabšie čitateľný, zvlášť keď zafírové sklíčko fantasticky zachytáva mastnotu a nečistoty. Akýkoľvek obraz zobrazený na displeji sa stáva nečitateľným a preto neužitočným.
Mne trocha vadilo aj to, že hodinky ma upozorňovali na notifikácie a správy neustále, pretože denne mi ich chodia na telefón desiatky až stovky. Dostal som však odporúčanie, že si môžem nastaviť, aké upozornenia mi budú hodinky zobrazovať, po kúpe by som preto toto spravil ako jednu z prvých vecí. ### Zhodnotenie Aká je teda využiteľnosť smarthodiniek pri jazde autom? Zrejme je to o zvyku a technickej vybavenosti vášho vozidla. Ak sa obrazovke infotainmentu zobrazujú notifikácie z mobilu, takéto hodinky strácajú na význame. Ak v aute takýto infotainment nemáte, či dokonca ani Bluetooth, vtedy môžete také Xiaomi Watch S1 GL oceniť aj z pozície šoféra.
Pokiaľ ide o samotné hodinky bez ohľadu na využiteľnosť v aute, tam som už podstatne pozitívnejší. Páči sa mi dizajn, výdrž batérie, konštrukčné a materiálové vyhotovenie, grafiky ciferníkov aj tie pridané funkcie pre šport a zdravie. Už len obyčajné stopky a časovač sú veľkým pomocníkom počas tréningu. Nemyslím si, že ma Xiaomi Watch S1 presvedčili natoľko, že by som si teraz kúpil nejaké smarthodinky aj ja, ale uznávam, že kto má o nejaké záujem, pre toho môže byť model S1 veľmi dobrou voľbou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé