Tak akurát / Minitest Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG + kalkulácia financovania

Ani nie najlacnejšia, no ani nie najsilnejšia či najdrahšia verzia. Najracionálnejšou voľbou je väčšinou takzvaný zlatý stred, ktorý v ponuke Formentora reprezentuje testovaný Veloz 245.
Vydané  Text: 

Ostrý a športový vzhľad Formentoru ho predurčuje k úspechu. Tí, ktorí ho chcú primárne pre dizajn, nebudú mať problém ani s najslabšou verziou s manuálnou prevodovkou. To, že testovaná verzia nie je tento prípad, prezradí pohľad na zadnú časť. Dvojica výfukov v zadnej časti naznačuje, že tento model si človek nevybral len pre vzhľad. A ten zvuk! Po prevetraní otáčkomera na mieste okamžite pochopíte, že nejde o žiadne orezávatko a zvuk je pravý. A skutočne ostrý. V rámci zvukovej kulisy spomedzi moderných štvorvalcov si určite zaslúži miesto v prvom rade. ### Čelom vpred Pred jazdou si treba ujasniť jednu vec. Na pohon všetkých kolies zabudnite! Táto motorová verzia je v ponuke výhradne s pohonom predných kolies. Prekáža to? Asi vás neprekvapím, ale v suchých podmienkach vôbec. Aj vďaka predným pneumatikám so šírkou 245 mm je trakcia výborná a Formentor vie plne preniesť svojich 180 kW (240 k).
Dvojlitrový agregát EA888 ponúka vynikajúci záťah už od nízkych otáčok. Ako otáčky rastú, tak vďaka širokému spektru maximálneho krútiaceho momentu je záťah krásne lineárny naprieč celým stredným pásmom otáčok. To som ocenil najmä pri dynamickej jazde cez kľukaté úseky čičmianskych serpentín, kde je nutné neustále pridávať a uberať plyn.
Tu sa naplno prejaví veľmi čitateľné naladenie podvozku a po krátkej chvíli sa na palube Formentoru cítim ako doma. Aj napriek adaptívnemu podvozku s plynulým nastavovaním tlmičov je cítiť, že základné nastavenie je tuhšie ako v prípade bežných modelov.
Zatiaľ čo v najmäkšom nastavení vie karoséria prekvapiť výraznou poddajnosťou, ktorá v konečnom dôsledku aj tak nezakryje práve tvrdšie nastavenie samotného podvozku. V najtvrdšom režime CUPRA je naladenie podvozku použiteľné len na naozaj najkvalitnejšom asfalte. Aj v prípade, keď som si zabudol podradiť na pádlach pod volantom a otáčky motora klesli, tento štvorvalec sa toho rozhodne nezľakne a vždy milo prekvapil svojou výbornou pružnosťou. **Treba vôbec radiť manuálne? Popravde, ani nie**. Dvojspojkojová prevodovka DSG v športovom režime svoju úlohu splní viac ako dobre a ide skôr o pocit prepojenia so strojom. Mať tento stroj pod kontrolou a ovládať ho svojpomocne je to, čo človeka napĺňa a v konečnom dôsledku zabezpečí, že vystúpite z auta s úsmevom na tvári. Ten však následne jemne klesne, pri pohľade na stav nádrže. Veď to poznáte!
### Nič nechýba Chýbal mi pohon všetkých kolies? Pri výjazde zo zákrut na mokrom asfalte a pri razantnej akcelerácii na nízkom prevodovom stupni dôjde k miernemu preklzu. No na strane druhej sa asi nebudete po daždi ponáhľať ako s vetrom o závod. Súčasne si dovolím povedať, že aj keď iné verzie s motorom 2.0 TSI pod kapotou ponúkajú pohon všetkých kolies, nemyslím si, že Formentor reprezentuje auto, ktoré by ste chceli používať na zdolávanie rôznej formy terénu. Nie, že by to Formentor nezvládol, no kto by si chcel odrieť tu krásnu karosériu alebo disky? Ja teda nie. A keďže na asfalte zvládne svoju úlohu rýchleho elegána viac ako presvedčivo, moje sympatie si tento horúci Španiel rozhodne zaslúži. ### Kalkulácia financovania
Cupra Formentor s financovaním cez CUPRA Financial Services Štýlový Cupra Formentor s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10% do 40%.
Model Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245k DSG7
Cena testovaného vozidla 44.960 €
Typ financovania CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (13.488 €)
Výška úveru: 31.472 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 60 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 19.800€
Značkové poistenie CUPRA v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 488 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA.
### Technické údaje CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG * **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3 * **Výkon** 180 kW (245 k) pri – ot./min. * **Krútiaci moment** 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot./min. * **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. * **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. * **Pneu**. 245/40 R19. * **Batožinový priestor** 450/– dm³ * **Rozmery**: 4 450 × 1 839 × 1 528 mm, rázvor 2 679 mm, * **Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 576/2 060 kg, * **Objem nádrže** 50 l. * **Najvyššia rýchlosť** 238 km/h * **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,8 s * **Spotreba** 7,6 l/100 km * **Emisie CO2** 173 g/km * **Cena/testované auto** 42 560/44 960 € * **Konkurenti**: VW T-Roc R, Peugeot 3008 Hybrid4, Hyundai Kona N * **PLUSY**: Predvídateľne naladený podvozok, ťah motora v nízkych otáčkach, priestrannosť * **MÍNUSY**: Slabšie odhlučnenie od kolies, kvalita parkovacej kamery.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.