TEST Volkswagen ID. 5 GTX: Neštartuje sa kľúčom ani tlačidlom a jazdí fantasticky
Motoristu, ktorý mal skúsenosť s klasickými pohonmi, môže ovládanie elektromobilu prekvapiť. Všetko však dáva svoj zmysel.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Stručná recenzia Volkswagen ID.5 GTX: Sotva by ste hľadali niečo lepšie
Pred niekoľkými týždňami sme z redakčného testu vrátili elektrické SUV Volkswagen ID.5 GTX. Nielen podľa nášho názoru ide pravdepodobne o najlepší elektromobil, aký si dnes môžete kúpiť: popri relatívne prijateľnej cene ponúka krásnu estetiku SUV-kupé, veľkorysý vnútorný priestor vrátane obrovského batožinového priestoru 549 litrov, skvelé jazdné vlastnosti a tiež dojazd 381 – 508 km, ktorý už nebude motoristu nechávať v neistote, či na svojom aute zvládne cestu na dovolenku alebo dlhší výlet v rámci Slovenska. Najmä tie jazdné vlastnosti sú niečím, čím nás Volkswagen úprimne prekvapil a potešil. Dva elektrické motory, každý na jednej náprave, dokážu vyše dvojtonovému automobilu s niekoľko stoviek kilogramov vážiacim 77 kWh akumulátorom v podlahe zabezpečiť prudké rozjazdy (0-100 km/h za 6,3 s) a vytvoriť dojem, že auto váži možno polovicu. Dokonca ani pri rýchlom vjazde do ostrej zákruty nedáva okamžite vedieť o vyššej hmotnosti, pretože sa dlho prejavuje neutrálne, teda bez tendencie k pretáčavosti alebo nedotáčavosti. Spoza volantu máte pocit dokonalej kontroly nad vozidlom aj preto, že počítač precízne reaguje na korekcie volantom a jemnú manipuláciu s pedálmi. Ofenzívna jazda na VW ID.5 GTX je nevšedným zážitkom, pretože výrobca dokázal, že s elektrickými pohonmi možno robiť divy a zdanlivo prekonávať fyzikálne hranice, na ktoré elektromobily narážali pomerne skoro v porovnaní s automobilmi so spaľovacími pohonmi 4×4.Zhrnutie testu VW ID.5 GTX: Dojazd už nie je dôvodom na obavy
Nie je potrebné chodiť okolo horúcej kaše: Volkswagen ID.5 GTX je nepochybne jedným z najlepších elektromobilov, aké si dnes môžete kúpiť. Ide o krásne SUV s ladnými tvarmi vzadu, ktoré nemajú nepriaznivý vplyv na úžitkovú hodnotu vozidla. Auto bude celkom vyhovovať veľmi širokému spektru zákazníkov – od tých rodinne zameraných až po vodičov, ktorí milujú šoférovanie. Športový charakter vozidla je nepopierateľný, stále je však v medziach každodennej použiteľnosti, takže podvozok nie je prehnane tvrdý, tuhý, riadenie je ešte vždy preposilované a rozsiahla paleta asistenčných systémov sa stará o bezpečnosť počas všedných dní. Kto žije racionálnym predvídateľným životným štýlom, pre toho už dojazd nebude predmetom obáv, práve naopak – ocení, že namiesto navštevovania čerpacích staníc si môže svoje vozidlo priebežne dobíjať skoro kdekoľvek.Technické údaje Volkswagen ID. 5 GTX (2022)
- Dĺžka 4 599 mm
- Šírka 1 852 mm
- Výška 1 607 mm
- Rázvor náprav 2 771 mm
- Objem kufra 549 – 1 561 litrov
- Pohotovostná hmotnosť od 2 242 kg
- Max. výkon 220 kW/299 k
- Max. krút. moment 162/310 Nm
- Prevodovka jednostupňová, automatická
- Kapacita batérií (netto) 77kWh
- Akcelerácia 0 – 100 km/h 6,3 s
- Maximálna rýchlosť 180 km/h
- Spotreba energie podľa WLTP 16,9 kWh/100 km
- Dojazd (kombinovaný podľa WLTP) 491 km
- Dojazd počas testu (september 2022) max. 400 km
Je tu štartovacie tlačidlo, no ide to aj bez neho
Pristúpite k ID.5 GTX a kľúč vôbec nemusíte vyberať z vrecka. Už po priblížení sa asi na dva metre sa rozsvietia obrysové LED svetlá, čím dá auto najavo svoju pripravenosť na otvorenie dverí. Kľučky sú zapustené, za ich spodnou hranou je mikrospínač, ktorý stlačíte prstami a dvere sa odomknú. Keď otvoríte dvere vodiča, poteší vás automaticky sa posúvajúce sedadlo, do ktorého sa ľahšie nastupuje – akonáhle ste vnútri, zatvoríte dvere a sedadlo sa posunie späť do východiskovej polohy. S trojmiestnou pamäťou môžete vyvolať ktorékoľvek vopred uložené nastavenie sedadla. Napokon už len stlačíte brzdový pedál so symbolom PAUSE, otočením páky prevodovky integrovanej do panela s prístrojovým displejom vyberiete polohu D, stlačíte akceleračný pedál so symbolom PLAY a auto už ide vpred. Máte pocit, že tu niečo chýbalo? Správny postreh, chýbalo stlačenie štartovacieho tlačidla, teda samotné štartovanie, a tiež uvoľnenie ručnej/parkovacej brzdy. Nejde pritom o žiadnu chybu.ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.