Elegantný čierny oblek ho radí do vyššej spoločnosti. No málokto vie, že vo vrecku so sebou nosí aj pracovné rukavice.
Značka SsangYong prináša jedno prekvapenie za druhým, takže keď sa naskytla možnosť vyskúšať si od nej aj pickup Musso Grand, bez váhania som po nej skočil. Už som sa naučil, že očakávanie netreba mať radšej žiadne. A nemyslím to zle. Privysoké očakávania prinášajú sklamanie, no prinízke zas pocit zahanbenia z toho, že som niekoho podcenil.
SsangYong je schopný všeličoho – Tivoli Grand prekvapilo pragmatický prístupom a fantastickou cenou, obrovský Rexton zas megalomanstvom a výbavou. Človek nikdy nevie. S úplne otvorenou mysľou teda pristupujem k na týždeň môjmu Musso Grand.
### Pozor!
Čierna karoséria, čierne disky kolies a do toho obrovská strieborná maska chladiča a vysokánska línia kapoty – to je kombinácia, z ktorej ide rešpekt. Najmä keď tú masku uvidíte v spätnom zrkadle, máte chuť odparkovať svoje auto dočasne na krajnici. Musso Grand vyzerá impozantne a zvláda aj hru na elegána. Dlhšie skúmanie proporcií karosérie mi však rozprúdilo fantáziu a vedel by som si predstaviť, že by bola bočná línia tohto pickupu ešte niečím ozvláštnená. Takto pôsobí bočný profil trochu prázdno. Možno by pomohli strieborné kolesá. Ale to sú detaily.
Tlačidlá, mäkčené materiály, čalúnená prístrojovka a dobrá ergonómia. Tak sa nám to páči!
### Luxus A čomu vlastne patrí tá obrovská maska? Nuž, boli by ste prekvapení. Za svoju kariéru som sa niekoľkokrát stretol s tým, že to, ako pôsobí dizajn zvonku, vôbec nekorešpondovalo s interiérom auta alebo naopak. Toto však nie je ten prípad. Musso Grand má vskutku veľmi pekný interiér. Palubná doska je dokonca čiastočne čalúnená perforovanou koženkou, takže pôsobí luxusne.
Kvalitu kamier môžu SsangYongu závidieť aj prémioví konkurenti
Veľké displeje s jemným rozlíšením (aj keď pozorovacie uhly stredového displeja by mohli byť lepšie), odkladacie priestory, kvalita materiálov a spracovania. Všetko je na vynikajúcej úrovni. Ako celok pôsobí kabína harmonicky a podľa mňa nemá zmysel jej vyčítať detaily ako lacnejšie pôsobiacu roletku strešného okna alebo absenciu USB portov pre zadných pasažierov. Oveľa viac zaváži fantastická kvalita 360° parkovacích kamier aj s 3D náhľadom. Rozlíšenie a spracovanie obrazu sa tu doťahuje na automobilky, ktoré by za podobné auto vypýtali aj dvojnásobok. Taktiež sa mi páči, že Musso Grand ponúka vyhrievanie predných aj zadných sedadiel a volantu, ako aj odvetrávanie predných. Veľký luxus!
Predné aj zadné sedadlá sú na pomery pickupov príjemne pohodlné. Vzadu sa nesedí ako na trestnej lavici. Chýbajú však odkladacie priestory. Drobnosti zmestíte pod sedadlá
### Prekvapivo šoférsky
Keď som sa prvýkrát posadil za volant, zostal som prekvapený, akú vynikajúcu polohu som si za ním vedel nájsť. Rozsiahle nastavenie polohy volantu aj pohodlného koženého sedadla si zaslúži pochvalu. Miesta nad hlavou som mal síce vo svojej polohe menej, ale to malo na svedomí najskôr strešné okno. Štart 2,2-litrového naftového štvorvalca s výkonom 149 kW (202 k) a krútiacim momentom 441 Nm je nedramatický.
Ani za studena nepreniká jeho klepot takmer vôbec do vnútra. Vyrážam na cestu a na hrboľatom úseku sa okamžite prejaví typická vlastnosť pickupov postavených na rebrinovom ráme – kabína sa na ňom trochu natriasa ako huspenina. Je však dôležité povedať, že to je mäkké trasenie, teda žiadne ostré rázy ani zvuky sa k vám nedostanú. K pickupom to skrátka patrí.
Oveľa viac si cením výborné odhlučnenie, ktoré si drží takmer luxusnú úroveň až do rýchlosti 130 km/h a ani potom úroveň hluku nezmení natoľko, aby vám pokazilo chuť. Spotreba modelu Musso Grand sa pri pokojnej jazde po okreskách dá držať aj v okolí 7 l/100 km. Reálne však počítajte skôr s hodnotou okolo 8,5.
Automatická prevodovka od známeho výrobcu Aisin preferuje nízke otáčky a väčšinou radila vynikajúco. Párkrát zaváhala pri pokuse o pružné zrýchlenie, kde najprv preradila o stupeň vyššie a následne o dva nižšie. Motor má sily až-až, na mokrom povrchu nie je problém stratiť trakciu na ľahkom zadku ani pri rýchlosti 80 km/h. Mňa na jazde najviac potešila kombinácia výborného posedu za volantom a skvelého, informáciami nabitého riadenia. Musso Grand nie je žiaden pretekár, ale jazda s ním je o neustálom dialógu medzi vodičom a podvozkom auta. Je to zábavné a svižná jazda po okreskách je cvičenie, ktoré s Mussom Grand odporúčam absolvovať každému, s kým sa jeho vlastné auto pri jazde nerozpráva.
Na záver spomeňme terén. Tu som to nijako nehrotil, pretože naše auto malo obuté cestné gumy. Skúsil som však jedno kríženie náprav na nespevnenom povrchu. K zadným kolesám sa (napevno – diferenciál tu nie je) pripojili predné a išlo sa. Bol som pripravený fotiť odlietavajúce kamene, ale Musso Grand predviedlo suverénnu jazdu bez akejkoľvek drámy.
Pohon všetkých kolies sa pripája jednoduchým ovládačom. Potom dokáže Musso Grand divy!
Výpad kolies bol impozantný. A to sme ani neradili redukciu. SsangYong Musso Grand je pickup, ktorý zvládne rolu pracanta ale aj lifestylového spoločníka. Je to dobré auto s prekvapivo pokročilými technológiami a silným motorom. **Ak hľadáte pickup, určite si ho choďte vyskúšať!**
[CAR id=17159]
AUTOVINY.SK » Aktuality » Sako a monterky / Test SsangYong Musso Grand Premium 4WD 2.2 e-XDI
Pokračujte na ďalší príspevok »
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.
Slovensko
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
AKTUALITA
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda Arata
Plug-in hybridné SUV
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.
Novinka
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.