MOTOCYKLE

Čisté retro / Test Jawa 350 Pérák

Napínavú históriu tohto u nás legendárneho motocykla ste si mohli prečítať na jar vo vydaní číslo 3. Dozvedeli ste sa, že názov nepochádza z toho, že by boli odpružené obe kolesá, čo aj tak boli, no z toho, že Pérák bol imaginárny hrdina českého protifašistického odboja, ktorý mal na nohách pružiny (perá) a vďaka tomu sa mohol premiestňovať veľmi rýchlo a nebadane. Teraz sme sa dostali k reálnemu testu. Na vlastnej koži a na slovenských cestách.

Už prvý pohľad mi ako štyridsiatnikovi zapálil prvú iskru v oku. Veď toto mi silno pripomína všetky tie staré stroje, ktoré som začiatkom 90-tych rokov stretával na prázdninách v rôznych kútoch Slovenska. Ich majitelia si ich opatrovali, starali sa o ne, no zároveň na nich denne jazdievali. Nezriedka aj po poľných a lesných cestách.

Nové myšlienky

Dnešný Pérák už pochádza z Indie, kde ho vyrába spoločnosť Mahindra. Tá získala licenciu od pôvodnej českej Jawy a musím povedať, že tvarovo sa Indom podarilo základný odkaz zachovať a preniesť ho do dnešných čias. Rovnako sa vyjadrili aj desiatky ľudí, ktorí ma za týždeň stretli na cestách

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete
v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 7/2022, strana č. 92
.