Dlhodobý test Kia Sportage 1.6 T-GDi MHEV: Finále po 4 373 km
S modelom Sportage to Kia v mnohých aspektoch vzala od podlahy, ale čo to skutočne znamená, to odhalí až dlhšie spolunažívanie. Po troch mesiacoch si dovolíme hodnotiť.
Vydané Text: Juraj Hrivnák




Riadenie je presnejšie a auto oveľa radšej poslúcha na povely volantom. Grip vpredu prekvapil.








Technické údaje Kia Sportage 1.6 T-GDi MHEV 4WD DCT GT-Line | |||
Motor | benzínový preplň. R4, 1 598 cm3 | ||
Výkon | 132 kW (180 k) pri 5 500 ot./min. | ||
Krútiaci moment | 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min. | ||
Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková aut. prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčov, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 235/50 R19. | |||
Batožinový priestor | 562/1 751 dm3 | ||
Rozmery: 4 515 × 1 865 × 1 622 mm, rázvor 2 680 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 722/2 210 kg, objem nádrže 54 l. | |||
Najvyššia rýchlosť | 201 km/h | ||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 9 s | ||
Spotreba (WLTP) | 6,9 l/100 km | ||
Emisie CO2 | 155,6 | ||
Cena/testované auto | 32 890/40 680 € | ||
Konkurenti: | VW Tiguan, Peugeot 3008, Hyundai Tucson, |
Inzercia

Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.