Testy

Jedno nemá v základnej výbave ani rádio! Ktoré lacné auto je naozaj lepšie? Fabia, Yaris alebo i20? (slovenské výbavy a ceny)

Porovnanie: Škoda Fabia vs. Toyota Yaris vs. Hyundai i20
Porovnanie: Škoda Fabia vs. Toyota Yaris vs. Hyundai i20

Ak si dnes hľadáte nové lacné auto karosérie hatchback s moderným balíkom výbavy, modely Yaris, Fabia a i20 prichádzajú na zhodnotenie medzi prvými. Trh ponúka ešte viac vozidiel, ktoré týmto trom konkurujú, napríklad Kiu Rio, Ford Fiesta, Citroën C3, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Suzuki Swift či Renault Clio. Niektoré modely sú jednoznačnými konkurentmi, iné sa od líšia proporciami i celkovým charakterom, avšak patria do rovnakého vreca.

Charakterovo sa trocha líšia aj Fabia, Yaris a i20 – zatiaľ čo Fabia je prioritne vnímaná ako rodinné auto s obrovským batožinovým priestorom až 380 litrov, Yaris a i20 preferujú mladšie publikum so zvýšeným záujmom o dynamickú jazdu a zábavu za volantom. Pritom prvý, druhý ani tretí model v ničom z uvedeného vyslovene nezaostáva, sú to univerzálne autá pre každého. Výber toho správneho vozidla je obyčajne vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú, preto sa teraz spolu pozrime na objektívne rozdiely medzi vozidlami – ceny, rozsahy výbav v základnej a plnej výbave, rozmery a základné technické údaje.

Porovnanie cien

V tabuľke nižšie nájdete oficiálne cenníkové ceny jednotlivých konkurenčných modelov aj s cenami ich úrovní výbav. Pripomíname, že ide o štandardné cenníkové ceny bez akcií, zliav, bonusov a iných zvýhodnení, ktoré obyčajne vedia cenníkové ceny znížiť o stovky až tisíce eur. Takisto nezohľadňujeme edície a dočasne ponúkané výbavy.

Model \ Cena (názov výbavy)
Škoda Fabia 11 760 € (Active) 12 560 € (Ambition) 14 760 € (Style)
Toyota Yaris 12 790 € (Active) 13 690 € (Comfort) 18 90 € (Executive) 18 90 € (Selection Style)
Hyundai i20 11 990 € (Classic) 13 190 € (Comfort) 15 090 € (Family) 17 990 € (Style)

Z uvedeného vyplýva, že najlacnejšia v základnej výbave je Škoda Fabia, nasledovaná Hyundaiom i20 a najvyššiu základnú cenu má Toyota Yaris. Avšak na tomto základe nemožno hodnotiť samotné vozidlá, pretože sa líšia základnou výbavou a motorizáciami.

Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Hyundai i20  (modelový rok 2021)
Hyundai i20 (modelový rok 2021)

Porovnanie ponúkaných motorov a prevodoviek

Všetky modely sa dnes ponúkajú výhradne s benzínovými motormi a pohonom predných kolies. Verzie pohonu plug-in hybrid k dispozícii nie sú, ale Toyota ponúka hybrid, ktorý nie je potrebné ani možné nabíjať káblom.

Škoda Fabia Motor Max. výkon a max. krútiaci moment Prevodovka Poznámka
1.0 MPI, trojvalec bez turba 48 kW, 65 koní, 93 Nm 5 st. manuálna
1.0 MPI, trojvalec bez turba 59 kW, 80 koní, 93 Nm 5 st. manuálna Vyžaduje jazdu vo vyšších otáčkach
1.0 TSI, trojvalec s turbom 70 kW, 95 koní, 175 Nm 5 st. manuálna
1.0 TSI, trojvalec s turbom 81 kW, 110 koní, 200 Nm 6 st. manuál alebo 7 st. automat Náš tip

 

Toyota Yaris Motor Max. výkon a max. krútiaci moment Prevodovka Poznámka
1.0 VVT-i, trojvalec bez turba 53 kW, 72 koní, 93 Nm 5 st. manuálna
1.5 Dynamic Force, trojvalec bez turba 92 kW, 125 koní, 153 Nm 6 st. manuálna alebo CVT prevodovka
1.5 Hybrid Dynamic Force, trojvalec bez turba s dvomi elektrickými motormi 68 kW, 88 koní, 120 Nm e-CVT prevodovka Náš tip; Dokáže jazdiť aj na elektrinu, ale na stovky metrov až zopár km; CVT prevodovka sa ovláda ako automatická

 

Hyundai i20 Motor Max. výkon a max. krútiaci moment Prevodovka Poznámka
1.2i, štvorvalec bez turba 62 kW, 84 koní, 118 Nm 5 st. manuálna
1.0 T-GDi, trojvalec s turbom 74 kW, 100 koní, 172 Nm 6 st. manuál alebo 7 st. automat
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid 74 kW, 100 koní, 172 Nm 6 st. manuál alebo 7 st. automat Náš tip: Napriek tomu, že má papierovo slabší výkon, má lepšie sprevodovanie ako 88 kW verzia a hravo si poradí aj s diaľničnými rýchlosťami.
1.0 T-GDi MHEV, trojvalec s turbom, mild-hybrid 88 kW, 120 koní, 172 Nm 6 st. manuál alebo 7 st. automat
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Hyundai i20  (modelový rok 2021)
Hyundai i20 (modelový rok 2021)

Porovnanie rozmerov a proporcií

Model Dĺžka × šírka × výška Rázvor Batožinový priestor základ/max Hmotnosť min.
Škoda Fabia 4 108 × 1 780 × 1 459 mm 2 564 mm 380 / 1 190 1 122 kg
Toyota Yaris 3 940 × 1 745 × 1 500 mm 2 560 mm 268 960 kg
Hyundai i20 4 040 × 1 775 × 1 450 mm 2 580 mm 352 / 1165 1 113 kg
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Hyundai i20  (modelový rok 2021)
Hyundai i20 (modelový rok 2021)

Porovnanie základných výbav

Položka výbavy \ Model Škoda Fabia Active Toyota Yaris Active Hyundai i20 Classic Poznámka
Rádio s Bluetooth áno, 6,5″ displej Swing áno, 7″ displej Toyota Touch 2 nie, až vo výbave Comfort alebo za príplatok 500 € (Classic Pack)
Tempomat nie, za príplatok 680 € Inteligentný adaptívny tempomat (IACC) áno, s obmedzovačom
Alarm vybočenia z pruhu áno áno áno
Udržiavanie v pruhu áno, LANE ASSIST áno, LTA áno, LKA
Manuálna klimatizácia nie, až od výbavy Ambition áno nie, je za príplatok 600 € alebo vo výbave Comfort
Automatická klimatizácia nie, až vo výbave Style v hybride v sérii nie, až od výbavy Family
Predné LED svetlomety áno, denné aj stretávacie iba denné LED,
vo vyššej výbave Executive sú Bi-LED
nie, v najvyššej výbave Style sú FULL LED
Parkovacie senzory nie, až vo výbave Style, resp. Ambition za doplatok 580 € nie, až od výbavy Executive za príplatok 1200 € (paket VIP) nie, až od výbavy Comfort
Cúvacia kamera nie, vo výbave Ambition za doplatok 575 € nie, až od výbavy Comfort nie, až od výbavy Family
Bezkľúčové odomykanie a štart nie, až od výbavy Ambition za doplatok 421 € (KESSY FULL) nie, až od výbavy Executive (Smart Entry & Start) nie

 

Z hľadiska ponuky základnej výbavy sú na tom porovnávané autá podobne, ale najviac evidentne ponúka Toyota Yaris. Od Fabie je drahšia o rovných tisíc eur (12 790 €), ale ponúka adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu aj 7-palcový dotykový displej.

Je prekvapivé, že Hyundai i20 nemá v úplnom základe ráno ani klimatizáciu, na druhej strane Fabii chýba tempomat a klimatizácia, žiadne z vozidiel v základnej výbave neponúka parkovacie senzory a cúvaciu kameru.

Pripomeňme si však fakt, že ani na Slovensku sa autá obyčajne nekupujú v základnej výbave, zvyčajne sú na sklade vozidlá s doplnkovou či bonusovou výbavou so zachovaním nízkej ceny a tam už vedia všetky tri vozidlá ponúknuť dosť. Azda iba Hyundai i20 neponúka bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Je to maličkosť, no Yaris aj Fabia takéto funkcie ponúkajú.

Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Škoda Fabia (modelový rok 2022)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Toyota Yaris (modelový rok 2020)
Hyundai i20  (modelový rok 2021)
Hyundai i20 (modelový rok 2021)

Záruka

Model Záruka
Škoda Fabia 5 rokov / 100 000 km (možnosť predĺženia na 150 000 km za 198 €)
Toyota Yaris 3 roky / 100 000 km (možnosť predĺženia +2 roky)
+ 5 rokov na karosériu a hybridné ústrojenstvo
Hyundai i20 5 rokov / neobmedzené km

Ktoré auto?

Ak ste čakali, že vám poskytneme jednoznačnú odpoveď na to, ktoré auto by ste si mali kúpiť, sklameme vás. Ako sme napísali vyššie, rozhodovanie je vecou ceny, vkusu, osobných preferencií a názoru na značku ako takú. Z porovnania základných výbav najlepšie vychádza Toyota Yaris, je však od konkurentov o niečo drahšia. Záleží na tom, čo od svojho auta očakávate, ale každý z modelov dokáže plniť každodenné úlohy ako rodiny, tak jednotlivcov. Fabia vyniká praktickými riešeniami Simply Clever, Toyota Yaris hybridným pohonom s nízkou spotrebou benzínu a Hyundai i20 zasa svojím mladíckym agresívnym charakterom, kvalitným interiérom a univerzálnosťou.

Aby sme vám uľahčili rozhodovanie, prikladáme odkazy na naše články o týchto vozidlách:

Prečítajte si aj:


Prvá jazda na novom Yarise: Konečne ten slávny wow-efekt

ERIK STRÍŽ


Nová Škoda Fabia je tu! Narástla a po rokoch ponúkne aj štvorvalec pod kapotou

David Hecl


Nová Fabia má prvky výbavy, ktoré nemá žiadna iná Škoda ani väčšina iných áut

Redakcia (s)


PRVÁ JAZDA: Hyundai i20 N je vrecková raketa! Prevetrali sme ju na Slovakia ringu

Juraj Hrivnák


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda vám pomôže s elektromobilitou
Magazín

Škoda vám pomôže s elektromobilitou

Aj tým najväčším skeptikom je už nad slnko jasné, že elektromobilita sa stala pevnou súčasťou cestnej infraštruktúry. Podiel predaja elektromobilov postupne stúpa a výhody zelenej dopravy sa stávajú čoraz výraznejšie.