TEST: DS 7 Crossback je autom pre kreatívne duše! Vyskúšali sme ho v špeciálnej edícii Louvre
Recenzia modelu DS 7 Crossback Louvre 1.6 PureTech 225 S&S EAT8.
Vydané Text: Peter Orosz
Pri čakaní na odozvu dotykového ovládania klimatizácie si tak môžete všimnúť ďalšie detaily pripomínajúce legendárne múzeum v Paríži. Smer prúdenia vzduchu na výduchoch si nastavujete posuvníkom v tvare pyramídy z Louvre. **Tú nájdete vyobrazenú aj na stredovej odkladacej schránke, polepoch spätných zrkadiel a dokonca aj na prednej kapote.**
Pod ňou sa už síce neskrýva ďalší muzeálny exponát, ale skôr ohrozený druh. Tým je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 PureTech bez akejkoľvek elektrifikácie s výkonom 165 kW (224 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm.
Napriek slušnému papierovému výkonu obľubuje skôr pohodovú jazdu, v praxi síce poskytne slušnú dynamiku, no nezaujme zvukovým prejavom, ani spotrebou. Tá sa v našom teste pri kombinovanej prevádzke pohybovala okolo ôsmich litrov na sto kilometrov.
**Pohonnú jednotku v žiadnom prípade nechceme označiť za zlú alebo nedostatočnú, len za vyslovene priemernú v takmer každom ohľade.** Konkurenti zo Stuttgartu a Mníchova v tejto triede používajú aj dvojlitrové benzínové štvorvalce, ktoré pri väčšom objeme ponúkajú porovnateľnú spotrebu, lepší záťah aj kultúru chodu. A pokiaľ má značka DS ambíciu konkurovať tým najlepším v prémiovom segmente, musia byť aj naše nároky primerane vysoké.
To isté môžeme napísať aj o podvozku, ktorý nás mal očariť komfortom. Presne to väčšina motoristov od luxusného francúzskeho SUV predsa očakáva. A na základe propagačných materiálov by sa mohlo zdať, že rovnaký bol aj pôvodný zámer konštruktérov. **Skutočný výsledok však pripomína objavovanie francúzskej kuchyne pomocou parížskeho šalátu.**
Napriek tomu, že auto váži cez 1 600 kilogramov, spoza volantu pôsobí neuveriteľne ľahkým až hračkárskym dojmom. To je výborné v meste pri parkovaní, na okreskách však môže auto oklamať vaše zmysly a v zákrutách sa hmotnosť naplno prejaví vtedy, keď na ňu pre ľahký pocit z riadenia zabudnete.
Náklony sú, vzhľadom na komfortné nastavenie podvozka, pomerne citeľné.
Problém však vidíme v tom, že karoséria sa takmer neustále kníše zo strany na stranu aj na dobrom asfalte. Pravdepodobne tým chceli konštruktéri navodiť pocit, že auto disponuje vzduchovým podvozkom, no výsledný efekt nie je presvedčivý a spôsobuje viac problémov než úžitku. Nehovoriac o tom, že na nerovnostiach prenikajú do interiéru tvrdé rany aj otrasy, takže auto vo výsledku nie je ani obzvlášť pohodlné.
DS 7 Crossback tak na ceste pozná dva základné stavy. **Buď sa karoséria kníše ako plachetnica na rozbúrenom mori, alebo podvozok na zlom asfalte prenáša rany priamo do interiéru.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia